Capgemini vinner Pivotal Customer Impact-utmärkelse

Capgemini har vunnit 2018 Pivotal Customer Impact award.

På prisutdelningen i Washington D.C. från vänster: Danny Zaidifard (Pivotal), Nick Cayou (Pivotal), Pankaj Sehgal (Capgemini), Subrata Pal (Capgemini), Colin Stevenson (Pivotal) och Melissa Larson (Pivotal)

Capgemini hedrades med det prestigefyllda priset under SpringOne Platform Event för arbetet de gör för Norges Apotekförening (DIFA) med att utveckla och driva den nya lösningen för apotekbranschen i Norge.

– Det är med stor glädje att vi kan meddela att Capgemini har utsets till System Intergrator Partner of the Year for Customer Impact award, säger Nick Cayou, Vice President of Global Ecosystem, Pivotal Software. -Utmärkelsen hedrar de av våra partners som levererat produkter och tjänster från Pivotal som gjort betydlig skillnad för kunderna.

Den nya branschlösningen, som gjorde att Capgemini vann Customer Impact-priset, kommer att ge norska apotek möjligheten att leverera nya tjänster snabbare och mer kostnadseffektivt. Lösningsarkitekturen ger apoteken en högre grad av frihet i utformningen av deras egna kundprocesser och system. Detta kommer att göra det enklare för apotek att följa regelverk och förordningar, samt förbättra förbindelserna mellan apoteken, invånarna och den norska folkhälsovården.

– Vi är glada för att vi hedrats med Pivotals prestigefyllda pris för vårt gemensamma arbete med att både vinna och leverera en ny branschlösning till Norska Apotekföreningen (DIFA). Tillsammans med Pivotal har vi säkerställt den första delleveransen av den nya mikrotjänstbaserade centraliserade industriplattformen. Den molnbaserade lösningen gör det möjligt för apoteken att snabbt utvekla och lansera nya tjänster som följer de regler och föreskrifter som gäller för farmaceutiska tjänster”, säger Anil Agarwal, President of Capgemini Scandinavia Business Unit.