Hogia och Tidvis i samarbete inom personlig assistans
Hem NYHETER Hogia och Tidvis i samarbete inom personlig assistans

Hogia och Tidvis i samarbete inom personlig assistans

Publicerat av: Redaktionen

I partnerskap med Tidvis kan Hogia erbjuda ett heltäckande systemstöd inom personlig assistans.

Hogia och Tidvis i samarbete inom personlig assistans 1

Kombinationen Tidvis och Hogia skapar ett heltäckande systemstöd som underlättar administrationen för personliga assistenter.

Verksamhetssystemet Tidvis stöttar de arbetsprocesser som personliga assistenter möter dagligen och kan nu integreras med Hogias ekonomi- och lönesystem. Integrationen innebär att många administrativa moment automatiseras, vilket ger mer tid för användarna att utföra kvalitativ personlig assistans.

I Tidvis webbaserade verksamhetssystem kan personliga assistenter hantera schemaläggning, närvaro- och frånvarohantering samt semesterhantering via sin dator, surfplatta eller mobil.

Uppgifter som registreras i Tidvis förs över till Hogias system för uppföljning, ekonomisk rapportering, fakturering och löneutbetalning.

Integrationen mellan systemen innebär också att ekonomirapporter kan exporteras direkt från Hogias system till Tidvis.

– För att assistansanordnare ska kunna arbeta med kvalitet krävs ett bra systemstöd. I Tidvis kan användarna förutom tidsrapportera hantera journalföring, tillbudsrapportering och andra administrativa uppgifter. Kombinationen Tidvis och Hogias ekonomi- och lönesystem skapar ett heltäckande systemstöd som underlättar administrationen för personliga assistenter betydligt,säger Mattias Lind, vd Tidvis

– Samarbetet med Tidvis är betydelsefullt för branschen. Det automatiserade arbetsflödet frigör mer tid för personalen som kan läggas på assistansen samtidigt som det garanterar hög säkerhet. I en bransch med stor del sekretessbelagd information är säkerheten viktig. Här styrs rättigheterna för alla användare via ett rollbaserat behörighetssystem, säger Joakim Abrahamson, försäljningschef Hogia Public Systems.

Personlig assistans är en insats inom Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade – LSS. Personer med en omfattande funktionsnedsättning har rätt att ansöka om stöd för att kunna leva ett så gott och självständigt liv som möjligt. Brukaren kan själv stå som arbetsgivare eller anlita ett kooperativ, ett privat bolag eller kommunen som arbetsgivare. Omkring 90 000 personer arbetar med personlig assistans i Sverige.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>