Med hjälp av nyemission satsar nu Dynamic Code på ökad tillväxt både i Sverige och internationellt

Dynamic Code AB ökar takten när det gäller utvecklingen och lanseringen av sina diagnos- och hälsotest-lösningar till både vården och direkt till konsument.

Styrelsen i bolaget har därför beslutat att genomföra en nyemission om 30 MSEK under fjärde kvartalet 2018.

Under senaste året har Dynamic Code AB ingått flera nya samarbeten med både nationella och internationella vårdaktörer och apotekskedjor.

”Vi är nu positionerade för att erbjuda såväl konsumenter som hälso- och sjukvårdens aktörer snabba och säkra diagnos- och hälsotest-lösningar, där patienter, laboratorier och vårdgivare integreras direkt online. En lösning som underlättar vardagen för såväl konsument/patient som vårdgivare”, säger VD Anne Kihlgren.

Med egen produktutveckling, tillverkning och försäljning baserad på en egenutvecklad skalbar labb-, logistik- och kommunikationsplattform, är bolaget nu redo för att satsa även utanför Sverige.

”Genom nyemissionen får vi nu de resurser som krävs för att ta tillvara våra unika möjligheter och stärka organisationen inom både partnerskap, E-commerce och affärsutveckling”, avslutar Anne Kihlgren.