Apoteksgruppen lyfter fram medarbetare i kampanjen ”Enade mot cancer”
Hem NYHETERCANCERVÅRD Apoteksgruppen lyfter fram medarbetare

Apoteksgruppen lyfter fram medarbetare

Publicerat av: Redaktionen

Den 1 oktober inleder Apoteksgruppen kampanjen ”Enade mot cancer” och frontar kampanjen med sina egna medarbetare.

Syftet med kampanjen är att visa hur varje enskild individs insats gör skillnad, medarbetare som kund, när man står Enade mot cancer.

Varje år säljer Apoteksgruppen rosa band och blå mustascher där varje krona går direkt till Bröstcancerförbundet och Prostatacancerförbundet. Genom årets kampanj vill man belysa att varenda en av oss kan göra skillnad och att när många gör något så litet som att köpa ett band eller en mustasch eller lägga till 5 kr, så blir det något stort när man gör det tillsammans. Därav är vårt tema ”Tillsammans är vi Enade mot cancer”

– I år vill vi med vår kampanj visa hur våra medarbetare står ”Enade mot cancer” tillsammans med förbunden och våra kunder. Det är viktigt för oss att lyfta fram våra medarbetare och deras insatser på alla vis vi kan, då de är hjärtat i vår verksamhet och gör verklig skillnad genom att engagera sig och sälja band och mustascher för förbundens räkning, säger Anna Bergstedt, Marknads- och kommunikationsdirektör på Apoteksgruppen.

Apoteksgruppen är den enda apotekskedjan som är huvudpartner till båda förbunden och kampanjen ”Enade mot cancer” pågår under hela oktober och november.

– Vi tycker att det är oerhört fint att Apoteksgruppens medarbetare frontar kampanjen ”Enade mot cancer”. Var och en gör skillnad i kampen mot bröstcancer och tillsammans kan vi göra mer för fler, säger Marit Jenset, generalsekreterare, Bröstcancerförbundet.

– Det är både glädjande och inspirerande att Apoteksgruppen väljer att lyfta vikten av varje enskild individs insats i kampen mot cancer. Varje bidrag, stort som litet gör skillnad. Alla kan vara med och bidra utifrån sina egna förutsättningar, till exempel genom att köpa våra pins och armband hos Apoteksgruppen. Vi ser fram emot en enad kampanj tillsammans i oktober och november, säger Per-Anders Nygård, kampanjledare på Prostatacancerförbundet.

Apoteksgruppen lyfter fram medarbetare i kampanjen ”Enade mot cancer”Medverkande i kampanjen är Christina Norrby, apoteksägare och farmaceut Apoteksgruppen Visborg, Gotland. Hussain Abdulwahab, apotekschef Apoteksgruppen Saltsjöbaden. Jessica Liljenberg, apotekstekniker Apoteksgruppen Skutskär. Sajjad Ahmed, apoteksägare och farmaceut Apoteksgruppen Frösunda. Yohannes Girmay, apoteksägare och farmaceut Apoteksgruppen Skurup och Zarin Syed, kundtjänst rådgivning och apotekstekniker på Apoteksgruppen.

Kampanjen är framtagen tillsammans med contentbyrån Glory Days och är skapad för sociala medier men kommer även publiceras på apoteksgruppen.se

När: Under perioden 1 oktober till 30 november pågår försäljningen av rosa band och blå mustascher.
Var: Rosa band och blå mustascher säljs på alla Apoteksgruppens apotek i hela Sverige och på apoteksgruppen.se
Pris: Pris rosa band: 30 kr styck. Pris blå mustascher: 30 kr styck.
Vad: Apoteksgruppen är den enda apotekskedjan som är huvudpartner till både Bröstcancerförbundet och Prostatacancerförbundet genom att sälja rosa band och blå mustascher under hela oktober och november. Alla intäkter från försäljningen av rosa band och blå mustascher går oavkortat och specifikt till Bröstcancerförbundet och Prostatacancerförbundet.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>