KARMA MOBIL – ny operatör som fokuserar på målgruppen 55 plus
Hem NYHETER KARMA MOBIL – ny operatör som fokuserar på målgruppen 55 plus

KARMA MOBIL – ny operatör som fokuserar på målgruppen 55 plus

Publicerat av: Redaktionen

”Alla ska kunna känna sig trygga i en digital vardag.”

KARMA MOBIL – ny operatör som fokuserar på målgruppen 55 plus

Behövs verkligen en ny mobiloperatör?

Ja, och behovet är stort! Idag står många äldre personer i praktiken utanför den digitala vardagen. Karma Mobil fokuserar på enklare och tryggare mobilabonnemang som gör att alla vågar vara digitala. Ledorden är engagemang, tillgänglighet och gemenskap.

Alltför många tycker att det har blivit svårare och otryggt att göra vardagsbestyr; allt från att betala räkningar och använda betalkort på nätet till att hålla kontakten med nära och kära.

Delaktighet och säkerhet

– Många av oss har successivt gått över till att sköta en stor mängd av vardagliga sysslor digitalt med hjälp av våra smarta telefoner, men långt ifrån alla är delaktiga. I synnerhet känner seniora personer ofta oro och osäkerhet inför de digitala verktygen. Därför startade vi Karma Mobil. Vi tycker nämligen att alla ska kunna känna sig trygga i en digital vardag, säger Kristoffer Engardt, grundare till Karma Mobil och företagets VD.

Känslan av osäkerhet på nätet gäller ofta risken att få sin identitet kapad. Det handlar om en reell och påtaglig risk, som emellertid kan minimeras med relativt enkla medel.

– När man tecknar ett abonnemang hos Karma Mobil har man möjlighet att som tillägg få ett UC ID-skydd till mycket förmånligt pris. Vi rekommenderar våra kunder att välja detta tillägg eftersom ID-skyddet ger större säkerhet och gör det tryggare att vara digital, fortsätter Kristoffer.

Personlig kundtjänst

KARMA MOBIL – ny operatör som fokuserar på målgruppen 55 plusMånga seniora abonnenter erfar också att det är svårt att komma i personlig kontakt med mobiloperatörens kundtjänst för att få support. Chatt och mejl i all ära, men många har behov av en personlig kontakt. Abonnenten ska helt enkelt kunna ringa och få tala med en kunnig person som ger god vägledning och löser eventuella problem. Och detta utan att abonnenten ska behöva stå i halvtimmeslånga telefonköer.

– Vi satsar på att ha en fullt bemannad kundtjänst som det är lätt att komma i kontakt med och som har generösa öppettider. Vi vill göra Karma Mobil till mer än bara ett mobilabonnemang genom att skapa en gemenskap med våra kunder, tillägger Kristoffer.

Generösa erbjudanden

Karma Mobil har som mål att uppfattas som den mest välkomnande operatören på marknaden. Karma Mobil vill göra den digitala världen mer tillgänglig och lätthanterlig för alla. Abonnenten ges därför också möjligheten att välja ett guldnummer, det vill säga ett telefonnummer med enkel sifferföljd så att det blir lättare att minnas hela numret.

– För att nå vårt mål samverkar vi med utvalda partners och kan tillsammans med dem erbjuda tjänster som möter kundernas behov och kan inspirera alla att bli mer digitala. Hos Karma Mobil kan du ständigt hitta förmånliga erbjudanden, bland annat på härliga upplevelser, avslutar Kristoffer Engardt.

Abonnemangen hos Karma Mobil har ingen bindningstid och kostar från 99 kronor per månad. Då ingår fria samtal och SMS/MMS, telefonsupport samt id-skydd i två månader.

För mer information www.karmamobil.se

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>