MyDentist öppnade sin första tandklinik i Västerås för mindre än en månad sedan och marknadens gensvar kom snabbt.
Under de tre första veckorna har över 1000 kunder registrerats och intresset för det nya konceptet har varit oerhört stort.
Liknande koncept finns i Europa med ett par riktigt stora aktörer däribland engelska IDH som omsätter cirka 6 miljarder kronor och spanska Vitaldent som omsätter cirka
5 miljarder kronor. Bara i Sverige omsätter dentalbranschen 24 miljarder kronor och i Norden cirka 60 miljarder kronor.
– I Europa har konceptet med att flytta ner tandvårdsklinikerna från ”tredje vårningen på en bakgata” till gatuplan på centrala platser varit mycket framgångsrikt vilket som sagt både IDH och Vitaldent är starka bevis på. Vårt koncept liknar de stora bolagen i Europa men är också anpassat till den nordiska kunden. Vi vill ta det ett steg längre och göra det så enkelt och smidigt som möjligt för kunden att ha en god tandhälsa. Med vår erfarenhet av att bygga en kedja från grunden har vi tagit fram en expansionsplan som är fyllt realistisk, säger Fredrik Wistrand.
Det är butikskänslan som kunden möts av när de kommer in, den höga servicen och den professionella behandlingen som kommer att utmärka MyDentist. Drop-in-tider som regel, öppettider på kvällar och helger är något som svensk tandvård inte har sett tidigare.