Sedan tidigare har försäkrade med Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess bland annat haft möjlighet att hantera besök
få E-vård, betala självrisk och skicka in kvitton för kostnader som vi ska ersätta i mobilappen. I den nya versionen som är tillgänglig för nedladdning i App Store och Google Play finns nya funktioner för flera gruppförsäkringar.
Det gäller försäkringar som ersätter kostnader vid olycksfall och försäkringar som ger ersättning vid arbetsoförmåga, som till exempel Barn- och ungdomsförsäkring, Olycksfallsförsäkring, Sjukavbrottsförsäkring, Sjukförsäkring och Sjuk- och olycksfallsförsäkring.
- Få en överblick över vilka försäkringar du och familjen har.
- Via telefon få bedömning och rådgivning av en av våra sjuksköterskor och en första besökstid hos en av våra vårdgivare när så behövs.
- Om du behöver fler besök hos en vårdgivare utfärdar vi biljetter som du använder för att själv boka efterföljande besökstider via appen.
- Genom vår E-vårdstjänst på webben få kontakt med en läkare för konsultation vid enklare medicinska problem dygnet runt.
- Se dina ärenden och aktuell status.
- Betala självrisk via Swish eller kort.
- Se bokade besök med information om när, vem du ska träffa och var (med karta).
- Boka om eller boka av planerade besök.
- Skicka in begäran om ersättning för utlägg som du vill ha ersättning för genom att fotografera och ladda upp bilder på dina kvitton.
- Rapportera till oss att du inte längre är sjukskriven.
- Skicka in sjukintyg för sjukskrivning som du vill ha ersättning för genom att fotografera och ladda upp bilder på ditt läkarintyg.
- Skicka in ärrbilder som du vill ha ersättning för genom att fotografera och ladda upp bilder på dina ärr.