Smile Tandvård förbättrar tillgängligheten till sina kliniker med hjälp av kommunikationsplattformen Aurora teleQ och mobiloperatören Tre
Hem HÄLSA Smile Tandvård förbättrar tillgängligheten till sina kliniker med hjälp av kommunikationsplattformen Aurora teleQ och mobiloperatören Tre

Smile Tandvård förbättrar tillgängligheten till sina kliniker med hjälp av kommunikationsplattformen Aurora teleQ och mobiloperatören Tre

Publicerat av: Redaktionen

Den snabbväxande tandvårdskedjan Smile Tandvård har tecknat ett avtal med Aurora Innovation och telefonipartnern Tre för att ytterligare förbättra tillgängligheten till sina kliniker.

Avtalet omfattar tjänsterna tidsbokad callback och röstbrevlåda och rullas ut i snabb takt.

Smile Tandvård förbättrar tillgängligheten till sina kliniker med hjälp av kommunikationsplattformen Aurora teleQ och mobiloperatören TreRedan i slutet av 2022 beräknas Aurora teleQ vara i bruk på samtliga kliniker i Sverige.

Genom de nya tjänsterna får den som söker kontakt med en Smile-klinik alltid svar och ges en möjlighet att boka en tid då kliniken återkommer, kunden behöver inte vänta i telefonkö eller ringa på nytt. De planerade återuppringningssamtalen fördelas enligt klinikens bemanning och personalen kan lugnt ta ett samtal i taget. Smile Tandvård förbättrar på detta sätt såväl kundservice som arbetsmiljö.

Smiles mål är att ge sina kunder Sveriges bästa och modernaste tandvård, de satsar samtidigt på att bli en ledande paneuropeisk tandvårdskedja, båda dessa ambitioner underlättas genom den förbättrade kundtillgängligheten som avtalet med Aurora och Tre möjliggör. Det är även viktigt för Smiles ledning att kunna ta ut statistik och rapporter som underlag för ständig förbättring av verksamheten. Tandvårdskedjan utökas kontinuerligt med nya kliniker vilket gör det viktigt att snabbt kunna komma igång med gemensamma rutiner för nya enheter. Även detta möjliggörs av det användarvänliga systemet Aurora teleQ, det går snabbt och enkelt för ny personal att börja jobba med systemet.

Aurora Innovations lösning, Aurora teleQ, har använts för att förbättra vårdens tillgänglighet i nära 20 år. Avtalet med Smile öppnar upp för att även hjälpa tandvården med att öka sin servicegrad och tillgänglighet och samtidigt förbättra för klinikernas medarbetare.

– För oss är det viktigt att bidra till en säker och tillgänglig vård och tandvård och att underlätta vardagen för både kontaktsökande och personal. Tillsammans med våra partners arbetar vi ständigt med att öka tillgängligheten till all slags vård, säger Tapani Kyrki, VD, Aurora Innovation. Vi vill skapa ett ekosystem av partners för att kunna erbjuda moderna tjänster som gör stor skillnad i våra kunders vardag.

– För Tre innebär samarbetet med Aurora att vi breddar möjligheterna i 3Växel och att vi tillsammans kan lösa fler kundbehov, speciellt mot vårdsektorn där Aurora har jobbat under lång tid, säger Örjan Sandahl, produktchef på Tre.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>