Kindly: Ledande inom individanpassade kosttillskott och hållbar hälsa växer kraftigt
Det innovativa hälsokostföretaget Kindly visar en imponerande tillväxt på 300% under 2023.
Under samma år ingick även Kindly ett strategiska partnerskapet via en investering från Levels venture studio, som stärkt företagets kompetens inom digital transformation och marknadsföring. Med fokus på individanpassade kosttillskott och hållbar produktion där kundinströmninen varit konstant ökande sedan lansering i Mars 2022, så förutspår Kindly en fortsatt lika stark tillväxt under 2024 där flera kund främjande utvecklingsprojekt skall sjösättas.
Skräddarsydda lösningar med hjälp av AI
En av de mest spännande utvecklingarna för Kindly detta år är integrationen av en AI-funktion i deras populära egenutvecklade hälsoquiz. Denna teknologiska innovation, som redan har visat lovande resultat i förstudier, kommer att erbjuda ännu mer personligt anpassade återkopplingar baserade på användarnas svar. Genom att analysera en stor mängd data, strävar Kindly efter att inte bara föreslå optimala kosttillskott utan också möjliggöra för användarna att följa effekterna av sitt intag över tid och att automatiskt förändra innehåll utifrån förändrade livssituationer, årstider och hälsomål hos användarna.
Kosttillskott med fokus på kvalité och hållbarhet
Kindly producerar alla sina kosttillskott i Sverige med en tydlig fokus till hög biotillgänglighet och noggrant balanserade nivåer för dagligt intag och med kosttillskott som är utformade för att säkerställa optimal näringstillförsel utan risk för överdosering.
Genom att använda endast plastfria och komposterbara material i sin förpackning, visar Kindly sitt engagemang för miljön och minimering av klimatpåverkan. Denna hållbara tillverkningsprocess är en integrerad del av Kindlys verksamhet och är en viktig del av deras löfte om att främja hälsa både för individen och planeten.
Uppmärksammade och uppskattade
Kindly som blivit otroligt uppmärksammade via sociala medier för sin enkelhet och positiva egenskaper för att bibehålla rutiner, har även visat sig skapa mervärden för specifika grupper som gravida som vill säkerställa sina näringsintag under olika faser av graviditeten. Likaså för personer som exempelvis genomgått gastric bypass-operationer, där dagliga och regelbundna intag är av yttersta vikt efter genomförd operation. Kindly strävar efter att göra det enklare för alla, men ser självklart det positivt att kunna hjälpa specifika grupper som har större behov att säkerställa att de får den nödvändiga näringen de behöver för sin hälsa och välmående.
Framtiden ser ljus ut
“Vi är oerhört stolta över det vi har uppnått det senaste året och ser fram emot att fortsätta vår resa ännu starkare i 2024.”
“Vårt partnerskap med Levels och den positiva responsen från våra kunder ger oss förtroende i vår fortsatta strävan att förbättra människors hälsa genom innovation och kvalitet. Det ska inte behöva vara krångligt och svårt att vara hälsosam och kan vi då hjälpa en bit på vägen så känns det otroligt bra.” säger André Kvamme VD för Kindly.
Med ett stadigt ökande intresse för hälsokost och fördelarna med regelbundet intag av kosttillskott ser Kindly en ljus framtid. Företaget är väl positionerat för att fortsätta växa och leda vägen inom hälsokostindustrin med sina kundcentrerade innovationer och starka digitala närvaro.