Den nordiska hälsokedjan Life lanserar ett nytt taktiskt kommunikationskoncept, framtaget i samarbete med illustratören Henrietta Nyvang.
De färgstarka och personliga illustrationerna ska förstärka Lifes budskap om hälsa och välbefinnande och på ett tydligt och engagerande sätt nå ut till kunderna. Konceptet kommer bland annat synas på TV, digitala skärmar och i träningslokaler i Sverige, Norge och Finland.
Det nya konceptet bygger vidare på förra årets lansering av kommunikationen ”Lev ditt bästa”, utvecklad tillsammans med reklambyrån M&C Saatchi. Under denna paroll har Life som mål att inspirera människor att maximera sitt välmående utifrån sina egna förutsättningar. Med det nya taktiska kommunikationskonceptet bygger Life vidare på denna vision och förstärker sitt budskap med hjälp av Nyvangs unika illustrationer.
– Vi vill vara en självklar partner i resan mot en hälsosam livsstil och göra Life till en destination för välmående. Henriettas illustrationer gör det möjligt för oss att kommunicera våra budskap på ett visuellt och inspirerande sätt som verkligen berör och stärker vår roll som en ledande aktör inom hälsa och välbefinnande. Den här lanseringen markerar en kreativ och inspirerande riktning för varumärket, säger Emmelie Johansson, marknadsdirektör på Life.
– Vi ville skapa produktfilmer som fångar tittarnas intresse direkt och bjuder in dem till Lifes härliga värld – bokstavligen. Det har varit så kul att få fortsätta bygga Lifes visuella uttryck tillsammans med fantastiska Henrietta Nyvang, säger Robin Wiman, Art Director, M&C Saatchi.
Den nya kampanjen kommer att synas i TV, på digitala skärmar i köpcenter och i träningslokaler i Sverige, Norge och Finland.
Life är en destination för välbefinnande som välkomnar alla. Med 260 butiker i Sverige, Norge, Finland och online erbjuder vi ett genomtänkt urval av kvalitetsprodukter. Vårt sortiment omfattar kosttillskott, vitaminer, naturlig hudvård, miljövänliga rengöringsprodukter, vetevärmare och mycket mer – och uppdateras och utvecklas kontinuerligt i takt med nya upptäckter, studier och vetenskaplig forskning. Det säkerställer att vi alltid tillhandahåller de senaste aktiva ingredienserna och produkterna. Men Life är mer än bara de produkter vi erbjuder. Det handlar också om tjänster och verktyg. Och inspiration, expertråd och support. Vår vänliga och kunniga personal är alltid redo med insiktsfulla tips för att vägleda våra kunder på deras hälsoresor. Ingen fråga är för dum och inget problem är för litet. På Life tror vi nämligen att ett hälsosammare och lyckligare liv är inom räckhåll för alla, varje dag, och vi tror att små, positiva förändringar över tid gör verklig skillnad. Vårt mål är enkelt, men långt ifrån lätt: vi vill hjälpa alla att leva sitt bästa liv.