TP-Link och Kjell & Company färgar Sverige rosa
Hem NYHETERCANCERVÅRDTP-Link och Kjell & Company färgar Sverige rosa

TP-Link och Kjell & Company färgar Sverige rosa

Publicerat av: Redaktionen

I år är Kjell & Company en rosa partner till Cancerfonden.

Ett viktigt samarbete där TP-Link också stöttar Kjell & Company i kampanjen.

Genom samarbetet skänker företagen 400 000 kronor till cancerforskningen samtidigt som de sprider ljus, hopp och medvetenhet om bröstcancer över hela landet – bland annat genom att klä en spårvagn i Göteborg i rosa.

– Vi är hedrade över att kunna bidra till Cancerfondens viktiga arbete. Som global aktör vill vi använda vår närvaro i Norden till att sprida medvetenhet och inspirera till engagemang. Tillsammans med Kjell & Company vill vi visa att vi står enade i kampen mot cancer och hoppas att vårt bidrag kan göra skillnad, säger Martin Buch, Channel Sales Manager på TP-Link.

TP-Link och Kjell & Company färgar Sverige rosaRosa initiativ över hela Sverige

Som en del av kampanjen kommer Kjell & Companys 115 butiker att komplettera sin signaturblå färg med rosa under oktober. Butikerna paketerar även sin stora belysningskampanj i Rosa Bandet-kommunikation under budskapet om ljus som skänker hopp. Tillsammans med TP-Link lanseras dessutom särskilt märkta Rosa Bandet-förpackningar för utvalda produkter: Tapo C200, Tapo C520WS, Tapo C410 och Deco BE65, och en spårvagn i Göteborg dekoreras i rosa under tre veckor för att ytterligare sprida budskapet. Kunderna kan bidra direkt till insamlingen via QR-kod i butik.

Ett gemensamt ansvar

– Företag har en viktig roll att spela i samhällsfrågor. Att göra detta tillsammans med Kjell & Company gör att vi kan kombinera vår tekniska innovation med deras breda kundnärvaro och därigenom nå ut ännu längre, fortsätter Martin Buch.

Om TP-Link

TP-Link har sitt huvudkontor i USA och är en global leverantör av pålitliga nätverks- och smarta hem-produkter. Företaget rankas konsekvent som världens ledande leverantör av Wi-Fi-enheter. TP-Link strävar efter att utveckla innovativa lösningar som gör människors vardag enklare genom snabbare och mer tillförlitlig uppkoppling. Med fokus på hög kvalitet betjänar företaget kunder i över 170 länder och fortsätter att stärka sin globala närvaro.

Om Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj

Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under hela oktober för att finansiera svensk cancerforskning, sprida kunskap om cancer och påverka beslutsfattare i frågor som rör cancerprevention och vård.  Läs mer om Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj på: cancerfonden.se/rosabandet

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>