Den 21 oktober korades vinnarna i Swedish Content Awards 2025, den prestigefyllda tävlingen som hyllar Sveriges mest nyskapande kommunikation inom content marketing, i ledning av branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer.
I kategorin Podd & ljud gick guldet till Kronans Apotek för kampanjen ’Intim Rutin’.

Vinnare – Intim rutin
Kronans Apotek gick hem från galan med guld i kategorin podd & ljud för sitt nyskapande sätt att närma sig intimhälsa genom ljudberättande i podden ”Intim rutin”
“Vi vill visa att hälsa handlar om hela människan, också om närhet, självkänsla och välbefinnande. Genom Intim Rutin har vi vågat prata om ett ämne som sällan får ta plats och som utmanar hur intimprodukter traditionellt brukar marknadsföras.” säger Malin Hammarström, Marknadsdirektör, på Kronans Apotek.
Om kampanjen “Intim Rutin”
Med Intim Rutin har Kronans Apotek tillsammans med byrån Cure tagit ett helt nytt grepp om kommunikationen kring intimhälsa. Kampanjen bygger på två exklusiva ljudnoveller på cirka 15 minuter vardera, framtagna i samarbete med kreatörerna Felicia Aveklew och Fanny Klefelt. Novellerna har erotiska inslag som ett sätt att bryta tabun och göra intimvård till en självklar del av egenvård och kvinnligt välmående.
Om Swedish Content Awards
Swedish Content Awards belönar de bästa produktionerna inom content marketing. År 2000 arrangerades tävlingen för första gången, då under namnet guldbladet. Swedish Content Awards arrangeras sedan 2022 av branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer. Alla tävlingsbidrag bedöms av en namnkunnig jury.




