Erbjudandet för träningsappen Bruce växer och under hösten 2023 har Homage tillsammans med Mirage skapat två digitala kampanjer.
Dels för att lyfta samarbetet mellan Bruce och gymkedjan STC i Sverige, dels för att utvidga närvaron på den norska och danska marknaden.
Dessutom har Homage arbetat med utformningen av Bruces Brand Book.
Homage och Mirage påbörjade under hösten sitt gemensamma arbete för att bygga vidare på Bruces tidigare kampanj Match Your Mode. Arbetet innefattade tre delar – framtagning och implementering av en ny Brand Book samt kampanjerna The Dream Duo i Sverige och You Do You i Norge och Danmark. Båda kampanjerna har synts genom digital annonsering i sociala medier samt DOOH. Homage ansvarade för arbetet med Bruces Brand Book samt kreativ idé och koncept för de båda kampanjerna, medan Mirage stod för hela produktionen.
The Dream Duo
Kampanjen The Dream Duo hade som mål att maximera konverteringar i Sverige genom att belysa samarbetet mellan Bruce och STC. Detta samarbete har medfört att Bruce numera erbjuder 215 stycken av STCs anläggningar som en del av sitt utbud – en Dream Duo helt enkelt.
You Do You
Kampanjen You Do You lanserades i Norge och Danmark för att skapa varumärkeskännedom och stärka Bruce position på respektive marknad. Kampanjen lyfter Bruces varierade utbud av träningsformer och inspirerar människor att gå sin egen väg, något som Bruce själva exemplifierar och leder vägen för!
Det gemensamma arbetet har stärkt Bruces kommunikation, närvaro och kännedom över nationsgränserna, och Homage och Mirage är stolta över att få vara en del av den spännande resan.