Telenor har utökat sitt samarbete med Tunstall, där Telenor kommer att leverera mobiltelefoner genom en livscykelhanteringsprocess, tillsammans med SIM-kort och säker enhetshantering via Mobile Device Management (MDM).
Dessa lösningar kommer att stödja Tunstalls kunder inom vård- och omsorg, som är anslutna till företagets system för trygghetslarm.
– Vi är stolta över att få samarbeta med Tunstall och bidra till deras viktiga arbete inom vård– och omsorg. Vi strävar alltid efter att leverera lösningar som förenar säkerhet, kvalitet och trygghet. Med vår lösning för livscykelhantering ser vi till att Tunstall får de verktyg som behövs för att effektivisera sitt arbete och stärka sin verksamhet, säger Jessica Levin, Head of Large Accounts på Telenor Sverige.
Med detta avtal förenklas hanteringen av både tekniken och säkerheten för Tunstalls kunder inom vård- och omsorg, vilket skapar bättre förutsättningar för en trygg och smidig vårdverksamhet. Lösningen stärker samtidigt användarupplevelsen för både personal och brukare och stödjer Tunstalls långsiktiga mål om kvalitet och tillförlitlighet. Genom att leverera enheter som tjänst bidrar Telenor till sina klimatmål genom att främja cirkulär ekonomi och säker hantering av terminaler genom hela processen
– På Tunstall strävar vi alltid efter att skapa ökad trygghet och livskvalitet för äldre och kroniskt sjuka. Samarbetet med Telenor ger oss möjligheten att kombinera vår expertis inom välfärdsteknik med deras pålitliga lösningar för kommunikation. Tillsammans kan vi säkerställa att vårdpersonalen har rätt verktyg för att leverera trygg och pålitlig vård. Deras lösning ger oss den stabilitet och flexibilitet som krävs för att möta framtidens utmaningar, säger Johan Lenander, VD på Tunstall Sverige.