I år är Kjell & Company en rosa partner till Cancerfonden.
Ett viktigt samarbete där TP-Link också stöttar Kjell & Company i kampanjen.
Genom samarbetet skänker företagen 400 000 kronor till cancerforskningen samtidigt som de sprider ljus, hopp och medvetenhet om bröstcancer över hela landet – bland annat genom att klä en spårvagn i Göteborg i rosa.
– Vi är hedrade över att kunna bidra till Cancerfondens viktiga arbete. Som global aktör vill vi använda vår närvaro i Norden till att sprida medvetenhet och inspirera till engagemang. Tillsammans med Kjell & Company vill vi visa att vi står enade i kampen mot cancer och hoppas att vårt bidrag kan göra skillnad, säger Martin Buch, Channel Sales Manager på TP-Link.
Rosa initiativ över hela Sverige
Som en del av kampanjen kommer Kjell & Companys 115 butiker att komplettera sin signaturblå färg med rosa under oktober. Butikerna paketerar även sin stora belysningskampanj i Rosa Bandet-kommunikation under budskapet om ljus som skänker hopp. Tillsammans med TP-Link lanseras dessutom särskilt märkta Rosa Bandet-förpackningar för utvalda produkter: Tapo C200, Tapo C520WS, Tapo C410 och Deco BE65, och en spårvagn i Göteborg dekoreras i rosa under tre veckor för att ytterligare sprida budskapet. Kunderna kan bidra direkt till insamlingen via QR-kod i butik.
Ett gemensamt ansvar
– Företag har en viktig roll att spela i samhällsfrågor. Att göra detta tillsammans med Kjell & Company gör att vi kan kombinera vår tekniska innovation med deras breda kundnärvaro och därigenom nå ut ännu längre, fortsätter Martin Buch.
Om TP-Link
TP-Link har sitt huvudkontor i USA och är en global leverantör av pålitliga nätverks- och smarta hem-produkter. Företaget rankas konsekvent som världens ledande leverantör av Wi-Fi-enheter. TP-Link strävar efter att utveckla innovativa lösningar som gör människors vardag enklare genom snabbare och mer tillförlitlig uppkoppling. Med fokus på hög kvalitet betjänar företaget kunder i över 170 länder och fortsätter att stärka sin globala närvaro.
Om Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj
Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under hela oktober för att finansiera svensk cancerforskning, sprida kunskap om cancer och påverka beslutsfattare i frågor som rör cancerprevention och vård. Läs mer om Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj på: cancerfonden.se/rosabandet