För sjätte året i rad är Beijer Byggmaterial huvudpartner till Mustaschkampen som pågår under november månad.
Kampanjens syfte är att informera och samla in pengar till kampen mot Sveriges vanligaste cancersjukdom, prostatacancer.
Precis som tidigare år kommer Beijer att via alla sina 108 byggvaruhus och e-handel sälja blåa kampanjprodukter för byggare där överskottet av försäljningen går direkt till Mustaschkampens insamling.
Kunder kommer även kunna skänka bidrag till forskningen direkt via Beijers byggvaruhus och via digital insamling och på Beijers e-handel.
– Som den största bygghandelskedjan i Sverige är det självklart för oss att vara en stark partner till Mustaschkampen. Byggbranschen i Sverige har över 310 000 anställda där merparten är män, vilket gör denna kampanj väldigt angelägen för oss. Det är jätteviktigt att sprida information om sjukdomen, men det är också nödvändigt med mer pengar till forskningen, säger Geir Thomas Fossum vd Beijer Byggmaterial.
Beijer Byggmaterial har tillsammans med sina kunder ökat sitt bidrag och engagemang till Mustaschkampen för varje år. Förhoppningen är att hantverkare runt om i Sverige passar på att köpa på sig blåa förbrukningsartiklar under kampanjperioden för att visa sitt stöd för Mustaschkampen.
Beijers kampanj pågår från 1 november – 31 december.