Praktikertjänst och Doctrin har sedan sommaren 2018 haft ett omfattande samarbete och genom vårdmötestjänsten Praktikertjänst24 har man lyckats förbättra arbetsmiljön och ökat tillgängligheten i primärvården.
Nu förnyas Praktikertjänsts avtal med Doctrin och fokus framåt är att skapa ett mer integrerat och effektivt vårdsystem som sätter patienten i centrum.
Praktikertjänst är Sveriges största privata vårdgivare med cirka 1 000 mottagningar inom tandvård och hälso- och sjukvård med uppemot 800 000 listade patienter i 14 regioner. Sedan Praktikertjänst lanserade Praktikertjänst24 har över 350 000 patientärenden genomförts på 64 enheter. Patientnöjdheten ligger på 3,6 av 4 och nästan 95 procent av patienterna skulle rekommendera tjänsten till andra.
“Vi är stolta över våra vårdcentraler som har Sveriges nöjdaste patienter. Vi ser det som ett självklart nästa steg att fortsatt kunna erbjuda våra patienter tillgänglig och kvalitativ vård, och därför förnyar vi samarbetet med Doctrin och tar nästa steg mot en mer integrerad vårdkedja,” säger Carina Olsson, VD och Koncernchef på Praktikertjänst
Utvecklingen av en vassare och mer integrerad plattform är ett lika stort som naturligt steg för Doctrin, vars mål är att förbättra vårdsystemet i sin helhet. Att Doctrins plattform möjliggör för patienten att träffa samma vårdpersonal både digitalt och fysiskt ger hög kontinuitet och smidiga, effektiva patientresor. I och med den senaste tekniska utvecklingen så tar nu Doctrin detta ett steg längre och erbjuder sömlösa patientresor med digi-fysisk kontinuitet även över vårdnivå- och enhetsgränser.
“Doctrins syfte är att radikalt förbättra hälso- och sjukvården. De resultat som på kort sikt uppnåtts av Praktikertjänsts engagerade och kunniga praktiker via vår plattform gör oss väldigt stolta, och vi är glada över att få fortsatt förtroende för att tillsammans skapa ett mer integrerat digifysiskt vårdsystem som utgår från patienten”, säger Anna-Karin Edstedt Bonamy, VD Doctrin