Innan hade Evidensia två separata mobilappar, en för att boka tid på klinik och en för den egna onlinetjänsten Min Veterinär.
Nu flyttar både klinikbokningen och videosamtalen in i den nya Evidensia-appen.
Med Evidensia-appen möter Evidensia djurägarnas förväntningar på hög tillgänglighet, trygg vård och valfrihet – allt på samma ställe. Man behöver inte ringa in för tidsbokning utan sköter det enkelt själv, är behovet att få rådgivning omgående pratar man med en av Evidensias veterinärer via mobilen eller surfplattan. Valet beror på vad som passar för stunden.
Alla djur som varit hos Evidensia tidigare finns i det gemensamma journalsystemet för samtliga Evidensiakliniker och -sjukhus. Därmed kan varje veterinär som konsulteras, oavsett om det sker via ett fysiskt besök eller digitalt, gå in i djurets journal och se patienthistoriken. Då även Evidensia-appen är integrerad med detta system blir tryggheten ännu större när djurägaren får all information, receptförnyelser och hemgångsråd för sin fyrfota familjemedlem samlad på en plats.
– Djurägare har, precis som de flesta, inte lust med krångliga saker i vardagen. Det sätter krav på Evidensia att höja den innovativa ribban. Genom att skala ner och ena flera bokningssätt i en app kan vi underlätta kontakten med oss ytterligare och minska risken för uteblivna veterinärbesök. Tidsbrist får aldrig vara en orsak till att djur blir utan hjälp, säger Johan Wiklund, Evidensia Sveriges vd.
Det finns olika sätt att träffa veterinär, och med det möjligheten att välja själv. Evidensia-appen tillhandahåller djursjukvård när den behövs, oberoende av tidpunkt eller plats.