Deversify AB och RLVNT Distribution AB har tecknat ett avtal för distribution i åtta europiska länder av Acetrack, Deversifys banbrytande lösning för att icke-invasivt mäta fettförbränning.
Med Acetrack följer användarna enkelt vilka livsstilsförändringar i kost, träning, sömn och stress som faktiskt leder till att de bränner fett och hur mycket.
”RLVNT är den ledande distributören till butiksledet såväl som e-handlare i Norden, Benelux och Frankrike av sport- och hälsoteknik för konsumenter. Detta avtal är bolagets utan tvekan största genombrott och innebär att Acetrack når tusentals butiker i ytterligare sex länder”, säger Anders Murman, VD och medgrundare.
Han fortsätter: ”RLVNT besitter ett unikt nätverk av både återförsäljare och varumärken, såsom MediaMarkt, XXL och Stadium såväl som Adidas, Hyperice, Wahoo och Withings. Utöver den omfattande räckvidd RLVNT erbjuder, kommer de paketeringsmöjligheter där Acetrack utgör en del innebära att vår försäljningsvolym förväntas att mångfaldigas på kort tid. Vi har redan börjat skala upp produktionen till fyrsiffrigt antal Acetrack-enheter per kvartal. Dessutom erbjuder detta nätverk nya affärsutvecklingsmöjligheter B2B för oss som FoU-bolag.”
”RLVNT och Deversify har samsyn i att konsumenter i Europa alltmer söker nya lösningar för att själva mäta och förstå både sin hälsa och kroppsliga prestanda. Acetrack kompletterar vår breda sport- och hälsoteknikportfölj perfekt och erbjuder våra slutanvändare möjligheten att mäta sin fettförbränning i realtid”, säger Martin Liljegren, grundare RLVNT.