Nu kan patienter boka uppringningstid på Vården.se
Hem NYHETERE-HÄLSA Nu kan patienter boka uppringningstid på Vården.se

Nu kan patienter boka uppringningstid på Vården.se

Publicerat av: Redaktionen

Många upplever att det är svårt att komma i kontakt med sin vårdgivare och få en läkartid.

Nu kan patienter boka en telefontid direkt hos söktjänsten Vården.se.

Tjänsten görs tillgänglig genom ett samarbete mellan Aurora Innovation och Vården.se.

– Det är otroligt värdefullt att kunna erbjuda ytterligare en ingång för patienter på Vården.se att nå sin vårdgivare när det passar dem, säger Victor Larsson, VD på Vården.se. Att boka uppringningstid har länge varit en efterlängtad funktion som önskats av både vårdgivare och patienter, vilket vi nu har möjliggjort i samarbete med Aurora Innovation.

Under hösten 2023 har Vården.se integrerat Aurora teleQ in i sin bokningsplattform, vilket synliggör integrerade vårdgivares tillgängliga återuppringningstider. TeleQ är en modern kommunikationslösning som gör det möjligt för patienter att boka en tid för uppringning, vilket leder till bättre patientupplevelser utan långa telefonköer.

Ett strategiskt samarbete som minskar vårdlogistiken och ökar patienternas delaktighet

Att tider för återuppringning nu görs tillgängliga på Vården.se har ett stort värde både för patienter och vårdgivare, då patienten kan styra vilken tid de vill bli uppringda på. Patienter som exempelvis på helgen vill boka en tid för återuppringning kan göra det direkt via Vården.se, istället för att vänta tills vårdgivarens telefontider är öppna. Att den vårdsökande kan boka en tid när behovet uppstår ökar patientens delaktighet och även förtroendet för vården i takt med att tillgängligheten ökar. Det minskar den manuella hanteringen för vårdgivare och minskar stressen för vårdpersonalen, som får färre telefonsamtal att hantera på en och samma gång.

Nu kan patienter boka uppringningstid på Vården.se

– För oss är det viktigt att bidra till en effektiv och tillgänglig vård och att underlätta vardagen för både patienter och vårdpersonal. Integrationen med Vården.se möjliggör ökad service och flexibilitet för patienten utan att medföra ökad administrativ börda för vårdpersonalen, något som vi är väldigt glada över att vara en del av, säger Tapani Kyrki, VD för Aurora Innovation.

Den första kunden som syns med återuppringingstider på Vården.se är klinikerna Stockholm IVF och Nordic IVF.

– Vi ser fram emot att underlätta och öka tillgängligheten för våra patienter, säger Linda Lamp, verksamhetschef på Stockholm IVF och Nordic IVF.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>