Röda Korset har valt CRM-Konsulterna för att kunna öka insamlingen till akuta och utdragna kriser samt tydliggöra effekterna av deras insamlingsarbete.

Företagssamarbete under insatsen mot skogsbränder under sommaren 2018 där Röda Korset var på plats. Fotograf: Anders Jansson/ Röda Korset
I förlängningen är syftet att kunna ge ökat stöd vid kris och skaffa en bättre beredskapsförmåga i Sverige.
För att hantera alla de delar som Svenska Röda Korset verkar i så används Microsoft Dynamics CRM (Customer Relationship Management) och i och med denna upphandling har man gjort ett tydligt språng mot att ta lösningen upp i molnet. Målet är att ytterligare digitalisera verksamheten och fokus ligger på ökad insamling, bättre samverkan med frivilliga och ökad transparens kring vad som görs vid akuta kriser och långsiktiga insatser.
-För att framtidssäkra all vår hantering och samordning av företag, privatpersoner, insamling och krissituationer i vårt datasystem så föll valet på CRM-Konsulterna då de visat prov på kompetens både inom digitalisering och flytt upp till molnet av komplexa lösningar, säger Daniel Nilsson, IT-projektledare och den som ansvarar för CRM-arbetet på Svenska Röda Korset.
-Vi ser fram emot att underlätta Svenska Röda Korsets arbete och ge verksamhetsnytta så att de kan fokusera på de behövande, alla frivilliga inom organisationen och deras insamlingsarbete på ett mer effektivt och kostnadseffektivt sätt säger Kathrine Hogseth, VD CRM-Konsulterna.
Som del i upphandlingen så ingår även samarbete för Integration, Power BI och Data Warehouse som hanteras av våra Microsoft Partners Dekiru Solotions och SQL Service.