Probi® och Oriflame har ingått partnerskap för en global lansering av ett probiotiskt kosttillskott inom maghälsa.
Produkten är specialanpassad för Oriflame och baseras på Probis patenterade koncept Probi Digestis® som innehåller bakteriestammar med vetenskapligt dokumenterade hälsoeffekter.
Hrvoje Rein, Global Senior Brand Manager för Wellness by Oriflame kommenterar: ”Vi är mycket entusiastiska att få arbeta med Probi som är en sann innovatör inom probiotika. Vi har haft ett fruktbart samarbete med Probi, vilket gjort det möjligt att utveckla det första probiotika kosttillskottet för vårt produktsortiment och som resulterat i detta viktiga partnerskap.”
“Wellness är en av Oriflames strategiska produktkategorier som har vuxit mest de senaste åren, från 8 procent av försäljningen 2016 till 17 procent 2020. Med en omfattande lanseringsplan av vårt nya probiotiska kosttillskott förväntar vi oss att Wellness-kategorin kommer att växa ytterligare”, avslutar Rein.
Oriflames ambitiösa marknadsplan omfattar ett antal länder med stor geografisk spridning. Lanseringen planeras till hösten 2021 med fortsatt utrullning från 2022 i alla marknader där ”Wellness by Oriflame” marknadsförs.
“Partnerskapet mellan Probi och Oriflame är ett viktigt steg i vår strategi att växa inom kliniskt dokumenterade probiotiska produkter över hela världen. Med Oriflame har vi en partner som delar vårt mål att erbjuda högkvalitativ probiotika som är baserad på forskning, kliniska studier och prestanda,” säger Tom Rönnlund, VD på Probi.