Beijer Byggmaterials engagemang som huvudsponsor till Mustaschkampen bara växer och växer. Det går att konstatera vid en tillbakablick på resultaten kring de senaste årens kampanjer. 2019 års insamling slog nya rekord.
– I år har vi sett massor av härliga mustaschselfies på kunder och medarbetare som satt mustaschtumstocken under näsan och taggat #beijermustasch i sociala medier. Våra produkttorg i byggvaruhusen har dessutom dragit in rekordmycket pengar till forskningen kring prostatacancer, säger Elisabet Heinrich marknads- och kommunikationschef hos Beijer Byggmaterial.
Beijer Byggmaterial har tillsammans med sina kunder bidragit med 350.000 kronor till forskningen om prostatacancer vid 2019 års kampanj. Det är för tredje året i rad Beijer är stolt huvudsponsor till Mustaschkampen.
– Det jobb som Mustaschkampen gör är viktigt och angeläget för oss på Beijer. Genom att stödja kampen för manlig hälsa så blir vi en viktig budbärare ut mot våra kunder och personal för denna sjukdom som drabbar många människor och familjer dagligen. Dessutom går det helt i linje med att vi Bygger Dom Som Bygger, säger Elisabet Heinrich.
Startskottet för 2019 års kampanj gick i början av november vid landskampen i ishockey mellan Sverige och Tjeckien. Där ägde Beijer hela hockeyarenan och kunde klä in den med mustaschbudskap och ha flera aktiveringar på plats relaterat till Mustaschkampen. Dessutom kombinerades Beijers uppslutning kring Mustaschkampen och engagemanget för svensk ishockey. Arrangemanget blev lyckat och uppskattat av en fullsatt arena med 7 000 i publiken.
– Vi vill tacka både våra kunder och personal för deras viktiga engagemang och vilja att bidra till detta viktiga arbete tillsammans med oss. Nu siktar vi på en ännu starkare kampanj 2020, säger Elisabet Heinrich.