Vi är mycket glada och hedrade av att Cuviva får förtroendet som digitaliseringspartner när Capio Närsjukvård fortsätter sitt arbete att digitalisera.
För oss är detta ett erkännande som bekräftar allt det som vi tror på: Att digital, individcentrerad vård kan komplettera den fysiska vården, och därigenom avsevärt kan förbättra situationen för såväl kroniker som andra patientgrupper med omfattande vårdbehov. Och att få göra det tillsammans med just Capio, med sitt starka och tydliga kvalitetsfokus, är särskilt roligt”, säger Henrik Cederqvist, VD och medgrundare på Cuviva.
Nuvarande pandemi har bidragit till ökad förståelse hos patienter, vårdpersonal och anhöriga avseende positiva effekter vid nyttjande av välfärdsteknologiska lösningar.
”Vi på Capio vill erbjuda våra patienter med kroniska sjukdomar ett friare och friskare liv. Cuvivas portfölj med innovativa lösningar för patientnära möten går i linje med Capios ambition om att vara tillgänglig digitalt när det är möjligt, och fysiskt om det behövs”, säger Alex Jaranka, Innovation Manager på Capio Närsjukvård.
Cuvivas infrastruktur gör det möjligt att förflytta vården närmare till patienten. Den grundläggande vårdkontakten kan ske via realtidskommunikation med sensorbaserad, högkvalitativ data som överförs mellan patienten till vårdpersonalen. Resultatet leder till ökad tillgänglighet, bättre medicinsk kvalitet och förbättrad kontinuitet för individen samt bättre arbetsmiljö för vårdpersonalen.
Om Capio
Capio erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark.
I Sverige finns Capio från Umeå i norr till Malmö i söder och erbjuder vård inom områdena primärvård, somatisk och psykiatrisk specialistvård samt akutvård. Den fysiska vården kompletteras med digitala tjänster och verktyg som möjliggör att patienten får hjälp digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs.
Capios vision är att ge bästa möjliga livskvalitet för varje patient.