Stort intresse för infektionsprevention på Arab Health
Hem EVENEMANG Stort intresse för infektionsprevention på Arab Health

Stort intresse för infektionsprevention på Arab Health

Publicerat av: Redaktionen

Bactiguard fanns på plats för nionde året i rad med egen monter på den gigantiska mässan Arab Health, gjorde stort intryck på hälsoministeriet och gästades av den svenske ambassadören i Förenade Arabemiraten och Bahrain, Jan Thesleff. 

Bactiguard”Arab Health är ett viktigt forum för oss där vi får möjlighet att träffa både våra befintliga distributörer och leverantörer och samtidigt knyta nya kontakter för att utveckla nya affärer”, säger Cecilia Edström, Head of Sales and New Business på Bactiguard och fortsätter:

”Vi ser ett stort och växande intresse för att arbeta proaktivt med infektionsprevention och har fått oerhört många förfrågningar under våra dagar här i Dubai”.

Arab Health ett av årets viktigaste möten givet att Mellanöstern är Bactiguards mest väletablerade marknad. Efter åtta år har företaget skapat en egen arena och besökarna förväntar sig nu att hitta Bactiguards lösning för infektionsprevention i Saeed Hall 3. Lite längre in i samma hall hittade vi svenska Getinge och Elekta på egna arenor.

Bactiguard var ett av ett fåtal företag som representerade Sverige i ett möte med representanter från Förenade Arabemiratens hälsoministerium. Cecilia Edström, som stod först på tur, representerade Bactiguard och fångade ett stort intresse för infektionsprevention och fick många följdfrågor om möjligheter med förebyggande arbete i den viktiga kampen mot vårdrelaterade infektioner.

Bactiguards monter gästades på måndagen av den svenske ambassadören i Förenade Arabemiraten och Bahrain, Jan Thesleff, som förde intensiva diskussioner med VD Christian Kinch.

Inför mässan i Dubai passade Bactiguard på att samla sina distributörer i regionen för ett gemensamt möte. Dels för att ytterligare stärka relationerna och utbyta erfarenheter och dels för att gemensamt förse alla distributörer med nya marknadsförings- och säljverktyg.

Arab Health gick av stapeln i Dubai den 25 – 28 januari 2016 och hade drygt 130 000 besökare från mer än 160 länder. I utställningen fanns omkring 4 000 utställare, som visade de senaste innovationerna inom sjukhus-, medicinsk- och medicinteknisk utrustning. 36 länder hade egna paviljonger. Business Sweden var värd för den svenska paviljongen, som samlade ett antal svenska företag, med svenska innovationer och nya lösningar för globala hälsoproblem.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>