Under 2022 har Individ & Familjeomsorg lanserat 22 nya e-tjänster.
Majoriteten av e-tjänsterna riktar sig till invånare och är ett led i att utveckla förvaltningens digitalisering och förenkla och öka tillgängligheten. Det betyder att nästan alla insatser som riktar sig till Individ & Familjeomsorgs målgrupper nu går att ansöka om digitalt via någon av de nya e-tjänsterna.
Fortsatt förbättringsarbete
E-tjänsteutveckling är en del av vår verksamhetsutveckling och Individ & Familjeomsorg arbetar med att utveckla nästa steg i kommunikationen med invånarna genom att förbättra befintliga e-tjänster och att göra det möjligt att acceptera och signera insatser och avtal digitalt.
Vad är en e-tjänst?
Kommunens plattform för e-tjänster heter Open ePlatform. Att vara ansluten till plattformen innebär inte bara en möjlighet att bygga e-tjänster, utan också att kunna dela redan färdigutvecklade e-tjänster med varandra.
– En bra e-tjänst utgår från våra processer och kommunikation, och ger oss möjlighet att effektivisera vårt arbetssätt, Samtidigt blir vi mer tillgängliga för våra invånare, säger Therese Noberius, utvecklingsledare digitalisering, Individ & Familjeomsorg
När behövs en e-tjänst?
När frågor som invånare eller medarbetare ställer regelbundet och ofta, det vill säga samma frågor besvaras återkommande i samtal eller i en blankett, är det sannolikt att en e-tjänst skulle kunna vara en lösning på att effektivisera ett eller flera arbetsmoment.
Kontakta gärna
Therese Noberius, utvecklingsledare digitalisering
therese.noberius@kungsbacka.se
0300-83 74 27
Caroline Storm, utvecklingsledare digitalisering
caroline.storm@kungsbacka.se
0300-83 74 16