Crowdsoft öppnar nytt segment inom idrottstävlingar

Crowdsoft Technology har inlett en utvärderingsperiod med Ironman Sweden AB om att använda C-One som kommunikationslösning för cykelloppet Velothon Stockholm.

Crowdsoft öppnar därmed ett nytt segment inom idrottstävlingar och turneringar.Crowdsoft öppnar nytt segment inom idrottstävlingar 1

Avtalet startar med en utvärderingsperiod fram till 15 maj, varefter Ironman / Velothon Stockholm avser att använda C-One som ett operativt kommunikationssystem under Velothon Stockholm. Syftet är att konfigurera och sätta upp systemet så att det kan hantera stora mängder användare under en kort tid.

Velothon Stockholm är ett av Sveriges största cykelarrangemang som går i september med start och mål i centrala Stockholm. Velothon Stockholm erbjuder två olika sträckningar och attraherar både elit och motion. I fjol deltog över 3000  tävlande och antalet funktionärer översteg 900 personer.

”Att Ironman / Velothon Stockholm ger oss detta förtroende är en strategisk framgång för Crowdsoft. Det visar på C-Ones mångsidighet och öppnar ett helt nytt segment för oss. Ironman är en stor koncern som årligen arrangerar ca 260 tävlingar i 44 länder och vi kommer arbeta hårt för att skapa förtroende för C-One inom hela Ironmankoncernen”, säger Alf Eriksson, VD på Crowdsoft Technology.

”Vi tycker C-One är ett mycket intressant och innovativt kommunikationssystem som kommer hjälpa oss att ytterligare effektivisera det operativa arbetet inför, under och efter Velothon”, säger Fredrik Kessiakoff, ansvarig för Velothon Stockholm.

Om Ironman / Velothons utvärdering får ett positivt resultat, löper avtalet i 12 månader med automatisk förlängning. Affären kommer inte ha nämnvärd påverkan på omsättningen 2017.

Crowdsofts C-One är ett nyutvecklat kommunikationssystem för operativt trygghets- och säkerhetsarbete i miljöer där många människor vistas och stora materiella värden behöver skyddas. Det är ett server- och app-baserat system där användarna kommunicerar via Crowdsofts app på sin smartphone. Från en eller flera centrala platser kan kommunikationen observeras och styras för att snabbt få en god bild av rådande läge. Systemet möjliggör en bred samverkan mellan användare och specifik information till individer, vilket möjliggör hög effektivitet, ökad trygghet, minskade skadeverkningar och lägre kostnader för plötsliga händelser.