MAG Interactive är stolta över att tillsammans med Cancerfonden lansera ett Rosa Bandet-quiz i Quizkampen.
Under oktober kommer Quizkampenspelare i Sverige, Norge, Finland och Danmark att kunna spela quizet, vars innehåll är utformat av både Cancerfonden och Quizkampenteamet i syfte att öka kunskapsspridningen om Rosa Bandet och bröstcancer.
“Vi är väldigt glada att tillsammans med Cancerfonden ha arbetat fram ett Rosa Bandet-quiz för att ytterligare uppmärksamma kampen mot bröstcancer under oktober månad.Cancerfonden är en organisation med ett samhällsändamål som vi mer än gärna står bakom.Vi hoppas att Rosa Bandet-quizet i Quizkampen kommer att vara kunskapsspridande och engagerande för våra spelare,” säger Louise Carell, Product Lead på Quizkampen.
I Quizkampens shop erbjuds även spelarna att köpa ett särskilt rosa paket under oktober månad där 30% av intäkterna av varje köp kommer att doneras till Cancerfonden för att stödja svensk cancerforskning. MAG kommer även att matcha spelarnas köp av rosa paket med extra donationer till Cancerfonden.
“Vi arbetar ständigt med att utveckla vårt helhetstänk och öka engagemanget för den livsviktiga cancerforskningen i befintliga och nya målgrupper, därför är vi väldigt glada för detta nya, spännande samarbete med MAG Interactive och teamet bakom Quizkampen,” säger Veronica Espmark, Enhetschef privat insamling och marknad på Cancerfonden.
Rosa Bandet-quizet är tillgängligt att spela i Quizkampen i Sverige, Norge, Finland och Danmark från 6 oktober och hela månaden ut.