Stockholms stad och Tieto fördjupar sitt samarbete.
Det nya avtalet omfattar verktyg för affärsprocessledning och digitalt stöd inom socialtjänst samt hälso- och sjukvård. Avtalet gäller till och med mars 2026 med möjlighet till förlängning i upp till sju år.
Stockholms stad har kommit långt vad gäller att erbjuda digitala tjänster och upphandlingen av BPM-verktyg för digitalt stöd i socialtjänst, överförmyndarverksamhet samt kommunal hälso- och sjukvård, är en vidare satsning för att förverkliga Stockholms stads vision om att bli världens smartaste stad till år 2040.
– Vi ser fram emot att tillsammans med Tieto starta arbetet med att modernisera Stockholms stads sociala system. Att vi nu får moderna digitala stöd på plats är en viktig del i Stockholms stads digitaliseringsarbete, säger Johanna Engman, it-direktör i Stockholms stad.
– Tieto delar Stockholms stads vision om att skapa en smart och uppkopplad stad och vi är stolta över att få utökat förtroende och vara delaktiga i att göra Stockholm till världens smartaste stad. Det gläder oss att vi tillsammans med Stockholms stad kan införa nästa generations digitala stöd för socialtjänst, hälso- och sjukvård, säger Lars Richter, TF chef för offentlig sektor på Tieto i Sverige.