Aggregate har 5 miljoner skäl att investera i MediCheck

MediCheck är sedan starten 2017 ensamma om att erbjuda specialistvård online.

Man hjälper främst personer som har en kronisk sjukdom eller långvarigt besvär. Under se senaste året har MediCheck även lanserat virtuella kliniker inom allergi, astma samt sköldkörtelsjukdom. Nu tar företaget in 4 miljoner genom Aggregate Media.

I Sverige har cirka 5 miljoner personer en eller flera kroniska sjukdomar. Det är vanligt att dessa personer har svårt att få access och kontinuitet med specialister. Detta leder ofta till långa ledtider med onödigt lidande och oro. MediCheck förändrar detta drastiskt då man som patient får tillgång till ett brett nätverk av specialister online.

– Vi har valt att investera i MediCheck för att vi ser en stor uppsida i en tjänst som erbjuder nischad specialistvård med kontinuitet och kvalitet i fokus för den stora del av befolkningen som lider av kroniska sjukdomar, säger Fredrik Wincrantz, Investment Manager på Aggregate Media.

Under året kommer MediCheck att lansera ytterligare kliniker inom områden där det ofta är svårt att få hjälp. Först ut är IBS- och IBD-kliniken och Vikt- och livsstilskliniken där man som patient får tillgång till både specialistläkare, dietister och psykologer. I nästa fas lanseras kliniker inom mental hälsa och urologi. Samtliga satsningar kommer att stöttas genom Aggregates kanaler.

– Vi har haft dialog med Aggregate Media sedan tre år tillbaka och gillar deras sätta att stötta företag i uppbyggnadsfas. Nu är det perfekt timing för oss att bli partners och vi tror på ett långsiktigt och lyckat samarbete, säger Christian Tärnholm, CMO på MediCheck.