För andra året i rad vinner Freshworks pris för bästa ITSM-implementering på eventet SDI IT Service and Support Award
Freshworks, en ledande leverantör av molnbaserade applikationer utformade för att förbättra samverkan med kunder och anställda, har vunnit pris för bästa implementering av en IT Service Management (ITSM)-lösning. Det är den framgångsrika implementeringen av lösningen Freshservice hos logistikteknik-företaget Descartes som ligger till grund för utmärkelsen. Priset delades ut under eventet Service Desk institute Awards i mars.
I samband med implementeringen hos Descartes etablerades en molnbaserad servicedesktjänst med vilken Descartes partners hanterar 17 000 kundrelationer över hela världen.
Julie Calcunovitch, VP Customer Support och Client Sales på Decartes, säger:
-Support är en väldigt viktig del av den heltäckande service som vi vill erbjuda våra kunder. Implementeringen av Freshservice är en del av vår resa för att ge bästa möjliga service. Sedan implementeringen har vi fått positiv respons från både våra kunder och våra partners. Det är kul att vårt arbete och goda resultat har blivit uppmärksammat av Service Desk Institute och vi ser framemot det fortsatta samarbetet med Freshworks.
Simon Johnson, UK&I General Manager på Freshworks kommenterade utmärkelsen:
-Vi är stolta över de framgångar som våra kunder når med våra lösningar. Arbetet med Descartes är ett tydligt exempel på en implementering som inte bara motsvarade kundernas förväntningar, utan även överträffade dem. Vi fortsätter att arbeta nära med teamet hos Descartes för att ytterligare utveckla företagets kundservicenivåer.
Det är andra året i rad som Freshworks vinner priset.
Förra årets utmärkelse fick företaget för implementeringen av Freshservice hos West Sussex Hospitals NHS Foundation Trust.
äger rum varje år med syfte att uppmärksamma prestationer och medarbetare på marknaden för IT-service och support. Freshworks kommer att donera årets prispengar till välgörenhet.