Expedia Groups globala varumärken samarbetar för att stärka Unicefs globala vaccinationsinsatser, en resa i taget
Varje köp som utförs genom varumärkenas mobilappar kommer att hjälpa Unicef att ge vaccin till behövande.
Expedia Group och gruppens varumärken – såsom Expedia®, Hotels.com®, Vrbo®, Orbitz®, Travelocity®, Hotwire®, ebookers® och CheapTickets® – meddelade idag om ett gemensamt program som uppmanar resenärer att delta i strävan att hjälpa till att på ett säkert sätt öppna världen igen, en resa och ett vaccin i taget. Från och med idag kommer varje köp som utförs via Expedia Groups mobilappar att innebära ett bidrag för att hjälpa Unicefs globala insats mot covid-19, som inkluderar att distribuera säkra,e ffektiva covidvaccin, diagnosticering och behandling, vilket tar oss alla ett steg närmare att uppleva världen igen.
Det är enkelt att delta. Genom hämta någon av apparna för Expedia Groups varumärken, planera och köpa en resa via appen, kan kunder hjälpa till att ge ett vaccin till någon som behöver det, någonstans i världen. Resenärer som vill veta mer kan gå hit för att se all information om programmet.
Expedia Groups varumärken representerar en global grupp av engagerade resenärer som brinner för att se världen, men som i ännu högre grad känner starkt för att uppnå en rättvis värld. De delar vår vision om resandet som välgörande drivkraft, eftersom resor för människor samman och vidgar våra vyer. Vi vet att resandet inte kommer bli vad det tidigare varit förrän hela världen är öppen för resenärer igen, så för att ta oss dit så snabbt som möjligt måste vi alla hjälpa till att driva på en snabb och rättvis tillgång till covidvaccin. Det är viktigt att alla runtom i världen har tillgång till vaccin, men för närvarande är det mindre än 1 % av det tillgängliga utbudet som når invånare i låginkomstländer.1 Unicef är världens enskilt största inköpare och leverantör av vaccin, så deras expertis placerar dem i en unik position för att hjälpa till att lösa de logistiska utmaningar som många låginkomstländer för närvarande ställs inför.
“Vi som arbetar för Expedia Group brinner för det vi gör och känner till vikten av resandets förmåga att vidga vyer och stärka förbindelser. För tillfället är det främsta hindret för att alla ska bli fria att upptäcka världen igen är bristen på tillgång till covidvaccin”, säger Peter Kern, Vice Chairman och Chief Executive Officer på Expedia Group.
”Vi stöder ett globalt och rättvist tillvägagångssätt för vaccindistribution och främjar insatser att hjälpa till att skydda alla, runtom i världen. Vi är stolta över att bidra till Unicef och vad som kommer att vara den enskilt största och snabbaste globala vaccineringsdistributionen någonsin. Jag hoppas att andra företag, och alla som har möjlighet, kommer att följa med oss i vår strävan att öka takten för vaccindistributionen, bekämpa global orättvisa och sätta igång en rörelse som hjälper till att föra världen samman. Vi måste alla göra vad vi kan för att världen ska kunna öppnas helt igen.”
“Unicef kommer inte att sluta sitt arbete förrän kampen mot covid-19 har vunnits, men vi behöver stöd från både företag och individer i detta vårt livs största insats för den offentliga hälsan”, säger Michael J. Nyenhuis, President och CEO på Unicef USA. “Med hjälp från Expedia Groups varumärken och deras engagerade resenärer kommer vi ett steg närmare att se ett slut på den här pandemin och att rädda en generation av barn från flera årtiondens bakslag på grund av covid.”
En del av varje berättigande bokning kommer att stödja Unicefs globala insats mot covid-19. Med hjälp från resenärer runtom i världen kommer Expedia Groups varumärken att donera minst 10 miljoner USD till Unicefs insatser. Unicef har under 75 år byggt upp ett globalt hälsosupportsystem utan dess like och är den enda organisationen med den infrastruktur, erfarenheten och har den kunskap som krävs för att det ska kunna hända så snabbt som möjligt. Unicef arbetar för att leverera covidvaccin till de som har störst behov, oavsett var de bor, genom ett nätverk av globala hälsoorganisationer, myndigheter, tillverkare, logistikexperter och filantropiska grupper.