Hakers, klädtillverkare och maskproducent, är en av de största inom sport, outdoor och företagsuniformer i Taiwan – med kunder som Champion USA, Under Armour, Marmot och Dallas Cowboys.
Den första ordern, för masker, har ett ordervärde på 2,4 miljoner kronor.
Maskerna kommer inte att säljas utan användas av Dallas Cowboys och andra organisationer som arbetar med laget. För dessa masker används biostatiskt stays fresh-behandling, men för kommande order diskuteras även användning av Polygiene ViralOff för masker och andra produkter. Att behandla textilier för att minska behovet av tvätt är bra för både miljö och individen.
– Det här är ett bra exempel på hur antibakteriella och antivirala behandlingar har gått från att vara något för sjukhus- och vårdsammanhangen till något som berör alla post-Corona. Samarbetet med Hakers innebär att plagg som används varje dag – och därmed funderingen på om de ska tvättas ”bara för att vara på säkra sidan” – inte behöver vara ett problem, säger Mats Georgson, CMO på Polygiene.
Hakers är noterade på Taipei Exchange med en beräknad omsättning på 50 MUSD.