För tredje året i rad är klädkedjan Brothers huvudpartner till Prostatacancerförbundets årliga kampanj, Mustaschkampen, med fokus på manlig hälsa.
Den nationella kampanjen, Mustaschkampen, har som syfte att sprida kunskap om prostatacancer och förbättra mäns hälsa och livskvalitet. Brothers deltar bland annat genom att sälja årets mustaschpin och mustaschreflex samt egenframtagna, mustaschprydda strumpor där 50 procent av intäkterna går till Mustaschkampen. Man ger även kunderna möjlighet att skänka pengar genom att plussa på sina kvitton med valfri summa till förmån för Prostatacancerförbundet.
– För oss på Brothers känns det angeläget att bidra till att skapa uppmärksamhet kring denna sjukdom, öka forskningen på området samt, inte minst, uppmana män över 45 år att genomgå ett PSA-test. Därför stödjer vi Mustaschkampen och Prostatacancerfonden med hela vårt hjärta, säger Peter Bondelid, VD, Brothers & Sisters Sverige AB.
Prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom, och drabbar runt 10 000 män per år. Idag lever cirka 100 000 män med diagnosen – bara i Sverige.
– November är en månad som, för oss på Brothers, handlar om ett ökat fokus på manlig hälsa. Det finns fortfarande en stor andel män som inte vet att man, genom ett enkelt blodprov, kan se om man är i riskzonen eller inte. Genom att driva kampanjen både online och i våra butiker har Brothers som mål att öka medvetenheten kring sjukdomen och hur den förebyggs, säger Johanna Rylin, Campaign Manager, Brothers & Sisters Sverige AB.