För att utveckla och förtydliga närvaron i sociala kanaler har Apoteksgruppen ingått ett nytt samarbete med contentbyrån Glory Days.
Samarbetet innebär att byrån kommer ta ett helhetsgrepp kring Apoteksgruppens sociala kanaler.
Uppdraget omfattar både strategi framåt för Apoteksgruppens sociala medier såväl som all form av innehåll, planering och produktion inom de valda kanalerna.
– Den kanal- och innehållsstrategi som vi nu har tagit fram tillsammans med Glory Days kommer ligga till grund för vårt arbete framåt inom sociala medier. Genom den tydliga strategin och visionen som vi nu har kommer vi kunna utforma en långsiktig process för vårt arbete och se till att vi till fullo tar vara på våra sociala kanaler och dialogen med våra kunder, säger Anna Bergstedt, Marketing & Communication Director och Head of E-com/Click & Collect på Apoteksgruppen.

Frida Rytterström, Head of Digital Channels & Growth Marketing på Apoteksgruppen
– Det vi nu gör är att tydliggöra syftet med vår närvaro inom de sociala mediekanaler vi valt att jobba med, både gällande det budskap vi sänder ut och den dialog och närvaro vi vill kunna erbjuda våra kunder och medlemmar. Vi ser fram emot att dra igång samarbetet och producera värdeskapande innehåll som engagerar och ger våra följare svar på och kunskap om de områden som är viktiga för dem, säger Frida Rytterström, Head of Digital Channels & Growth Marketing på Apoteksgruppen.
Glory Days har vunnit flera priser genom åren på Swedish Content Awards för sitt kreativa innehåll.
– Vi är stolta och glada över att Apoteksgruppen har givit oss det här förtroendet. Vi har rivstartat samarbetet och är i full gång med att producera innehåll som är både inspirerande och rådgivande, säger Linda Almström, Account Director på Glory Days.