Babyworld har vuxit kraftigt både organiskt och genom förvärv under de senaste åren.
För att bygga vidare på framgångarna med siktet mot framtidens fortsatta e-handels tillväxt, kan vi idag berätta att Babyworld valt Omniarch som partner för digital tillväxt.
De har erfarenhet av att driva tillväxt i digitala försäljningskanaler. Deras team har även kompetensen att stötta retailers och varumärken som säljer i fysiska butiker.
“Först och främst är vi jätteglada över att ännu en välrenommerad aktör ansluter till Omniarch. Babyworlds affärsmodell med e-handel och butiker öppnar upp för många utvecklingsområden. Samtidigt är det viktigt att säkerställa att det strategiska omsätts i operativt korrekta actions. Allt för att bygga långsiktigt hållbar digital tillväxt. Vi ser fram emot att stötta i strategierna och ansvara för Babyworlds digitala tillväxt.”
– Pelle Pettersson, vd Omniarch AB.
De går in hos Babyworld i rollerna e-commerce manager och digital marketing manager med bl a kravställning i utvecklingen av ny e-handelsplattform som ett av flera insatsområden.
“Vårt mål är att bli marknadsledande inom babyfackhandel i Sverige. Vi värnar om kundmötet i det fysiska leder och kommer med Omniarchs expertis bygga vidare på vår redan exceptionella kundupplevelse i digitala kanaler,” säger Dennis Söderqvist, vd Babyworld, om beslutet att ta in Omniarch för utveckling mot stärkt digital tillväxt.
Babyworld har 10 egna butiker och en välutvecklad försäljning i sin egen e-handel.