Bluebird tar Apoteas digitala närvaro till nästa nivå i ett nytt prestigefyllt uppdrag
Hem Nyheter Bluebird tar Apoteas digitala närvaro till nästa nivå i ett nytt prestigefyllt uppdrag

Bluebird tar Apoteas digitala närvaro till nästa nivå i ett nytt prestigefyllt uppdrag

Publicerat av: Redaktionen

Bluebird, som grundades i byråform i årsskiftet 2017/2018 har sedan starten fokuserat på att erbjuda sina kunder rätt stöd i den digitala världen och utveckla skräddarsydda handlingsplaner som ger hög avkastning och håller i längden.

Bluebird tar Apoteas digitala närvaro till nästa nivå i ett nytt prestigefyllt uppdrag 3Under 2018 har företaget visat exponentiell tillväxt med ökande kundportfolio som inkluderar Nordic Choice Hotels, Funnel.io, ArtiksSoundtrack Your BrandVässlaN!CKS m.fl.

Nu har byrån inlett ännu ett prestigefyllt samarbete med Apotea — Sveriges första och största fullskaliga nätapotek med ett heltäckande sortiment av läkemedel, hälsokost- och skönhetsprodukter. Apotea har varit ledande på marknaden online i många år och företagets ledning har alltid ansett att kontinuerlig framgång bara kan nås om man förnyar och förbättrar sin affärsverksamhet hela tiden. Därför har Apotea bestämt sig för att ta ett kliv framåt med sin digitala strategi och anlita Bluebird som kommer att agera helhetsleverantör för digitala tjänster.

“Vi är oerhört stolta över Apoteas förtroende för vårt arbete. Vår målsättning på Bluebird är att alltid tänka holistiskt och beakta våra kunders unika behov, vilket var också centralt i Apoteas val av sin digitala partner. Apotea är en spännande e-handelsbutik med ljus framtid och nu kommer vi tillsammans att se till att företagets digitala närvaro återspeglar deras värderingar och förstklassiska service — och skapar den bästa kundupplevelsen i branschen”, kommenterar Magnus Dahlquist, en av Bluebirds grundare.

För Apoteas räkning kommer Bluebird att ta ansvar för bland annat webbanalys, konverteringsoptimering, sökmotoroptimering (SEO) och sökannonsering (SEM). Med ökande konkurrens i apoteksbranschen kommer detta spjutspetsprojekt att vara en viktig hörnsten i Apoteas digitala resa framåt.

“Google är en väldigt viktig del av vår affär och Bluebirds arbetssätt passar Apotea väldigt väl. Vi känner att vi har hittat rätt partner i Bluebird och ser verkligen fram emot att utveckla vår närvaro på Google tillsammans med dem“, säger Anna-Maria Rosenblom, marknadsansvarig på Apotea.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>