Förutom fysiska Experience Centers där besökare kan interagera med Getinges produkter och lösningar – lanserar nu Getinge även ett virtuellt sjukhus för att simulera en toppmodern sjukhusmiljö online.
Först ut är företagets lösningar för intensivvårdsavdelningen.
På Getinges virtuella sjukhus kommer besökare att kunna ta en omfattande rundtur på sjukhusavdelningar som är fullt utrustade med Getinges produkter och tekniker – liknande de verkliga Experience Centers i Tyskland, Kina, Japan och USA.
– I tider då resor och personlig kontakt är väldigt begränsat uppfyller möjligheten att kliva in på vårt virtuella sjukhus ett viktigt behov. Det erbjuder också långsiktiga möjligheter för besökare som annars kanske inte skulle kunna besöka något av våra Experience Centers, säger Jeanette Hedén Carlsson, EVP Communication & Brand Management på Getinge.
Verktyget använder sig av element inspirerade av gamification för att det ska bli möjligt för besökare att ta en virtuell rundvandring och fritt utforska framför sin skärm eller enhet. Besökaren har möjlighet att lyfta, förflytta, rotera och utforska alla produkter i detalj – nästan som i en verklig miljö.
– På det virtuella sjukhuset kan besökaren interagera med våra lösningar – till exempel flytta en av våra takförsörjningsenheter runt sängen eller arbeta med INSIGHT patientflödeshanteringssystem för att se hur förändringar påverkar arbetsflödena. Kunder kan göra detta i sin egen takt, eller tillsammans med våra säljrepresentanter via Teams eller liknande. På så sätt får de en heltäckande bild av hur alla element i vårt utbud passar in i sjukhusmiljön, säger Jeanette.
Först ut är Getinges lösningar för intensivvårdsavdelningen och den neonatala intensivvårdsavdelningen. Under kommande månader kommer fler avdelningar att öppna upp på Getinges virtuella sjukhus.
– Detta kan omfatta ytterligare samarbetsfunktioner och möjlighet till användning i utbildningssyften, avslutar Jeanette.