Minnity underlättar personcentrerat bemötande
Hem APP Minnity underlättar personcentrerat bemötande

Minnity underlättar personcentrerat bemötande

Publicerat av: Redaktionen

Genom ett intuitivt upplägg ger Minnity personal snabb tillgång till information om vårdtagarens preferenser, levnadsberättelse och dagliga rutiner, vilket faciliterar personcentrerad kommunikation och omsorg.

Minnity ger tips om favoritmat och en interaktiv shoppinglista ger personalen större stöd för att hantera måltider friktionsfritt. Information om viktiga personliga föremål ges genom fotografier, och vårdtagarens favoritmusik finns enkelt till hands genom klickbara länkar. De strukturerade och lättillgängliga profilerna är designade för att användas på språng och hjälper till med snabb introduktion samt uppdatering och överlämning av personal.

Profilerna kan skapas i samarbete med vårdtagaren och deras anhöriga, genom ett automatiserat frågeformulär.

Arbetet med levnadsberättelsen med personer med kognitiv sjukdom är viktig för att utforma dagarna på dagverksamheten men även att möta och förebygga beteendeproblem som kan förekomma vid personer med demenssjukdom. Minnity är modern, användarvänlig och roligt att arbeta med och uppskattas av alla i teamet, anhöriga och även de äldre – säger Mirjam Brocknäs, Enhetschef förebyggande enheten för äldre och vård- och omsorgsboenden Kungsgården i Upplands-Bro.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>