Nordens ledande hälsokedja Life lanserar i samband med sitt 25-årsjublieum ett nytt varumärkeskoncept.
Under ledorden ”Prata hälsa med oss” vill Life tydligare lyfta fram sina hälsorådgivare i butik samt sin långa expertis inom hälsa och välmående. Det nya konceptet rullas ut successivt under hösten i butik, e-handel och samtliga marknadsföringskanaler.
Med över 345 butiker i Finland, Norge och Sverige samt e-handel är Life Nordens ledande hälsokedja. Länge har Life kännetecknats genom ett rött äpple. En symbol för visdom och naturlighet. I samband med att hälsokedjan fyller 25 år lanseras ett helt nytt varumärkeskoncept som innefattar en uppdaterad logotyp, ett helt nytt visuellt formspråk samt de nya ledorden ”Prata hälsa med oss”.
– Varje dag besöker kunder i alla åldrar våra butiker för rådgivning från våra kunniga hälsorådgivare. Vi vet att våra kunder värdesätter det personliga mötet. Inte minst i en tid då allt fler fysiska butiker slår igen eller ställer om till e-handel. Med vårt nya varumärkeskoncept vill vi tydliggöra vår position som hälsorådgivare och uppmuntra såväl trogna som nya kunder att prata hälsa med oss, säger Gunnel Åkerman, vd på Life Europe.
Det nya konceptet börjar rullas ut i butiks- och marknadsföringsmaterial samt online från och med mitten av oktober. Konceptet har tagits fram i samarbete med kommunikationsbyrån OTW.
– Logotyp och formspråk har uppdaterats för att tilltala såväl våra befintliga kunder som en yngre, bredare målgrupp. Samtidigt har det varit viktigt att inte förlora igenkänningsfaktorn i vårt befintliga och redan starka varumärke, säger Elin Bylund, marknadsansvarig på Life.