Nästa onsdag, den 20 oktober, presenteras ”Svenskarna in på huden 2021” i Stockholm.
En rapport som bygger på en ny, heltäckande YouGov-undersökning om svenska folkets inställning till hudvård och handelns starkaste aktörer.
Rapporten ger en rad nya insikter om svenskarnas hudvårdskonsumtion, trendbrott inom handeln och om hur pandemin påverkat våra konsumentbeteenden.
Dessutom presenteras den allra första rankingen av svenska ”skinfluencers” som till exempel Bianca Ingrosso, Isabella Löwengrip och Therese Lindgren – kändisar som satsat på egna hudvårdsvarumärken.
Några av nyckelinsikterna som presenteras:
– Drivkrafter bakom Sveriges världsledande konsumtion av naturlig hud- och skönhetsvård
– Hudvårdshandelns nya köpbeteenden
– Hur konsumenterna rankar kedjorna och övriga handelsaktörer (kännedom, utbud, hållbarhet)
– Vilka våra främsta skinfluencers är 2021 – när konsumenterna får välja
När: onsdagen den 20 oktober
Tid: 9-10.30 (frukost från kl 8.30)
Plats: Ludvigsbergsgatan 20, 118 23 Stockholm (Weledas huvudkontor)