Inget annat företag inom svensk detaljhandel får så mycket gratisreklam som nätapoteket apotea.se.
Drygt sju av tio kunder rekommenderar gärna andra, till exempel vänner och arbetskamrater att handla på apotea.se, enligt en ny rapport från branschtidningen Market.
Apotea.se har placerat sig högt i tidigare års undersökningar om svenskarnas förhållande till butiksvarumärken i detaljhandeln. Förra året kom apotea.se på andra plats efter IKEA, men i år har Sveriges största och enda renodlade nätapotek passerat den välkände möbeljätten. På tredje plats återfinns Adlibris.
”Den här hjälpen som vi får av våra kunder är ovärderlig och betyder mycket för oss. Vi får inte bara nya kunder, utan de kunder som vi redan har är nöjda och fortsätter att handla hos oss”, säger Pär Svärdson, VD för apotea.se.
Det är branschtidningen Market som står bakom undersökningen ”Handelns hetaste kedjor och butiker 2016”, som omfattar över 600 butiksvarumärken i Sverige. Rapporten visar hur villiga de olika butikernas och kedjornas kunder är att rekommendera andra att också handla där. Av rapporten framgår även kundernas betyg på de olika butikernas pris, sortiment, service, bekvämlighet, köpupplevelse och ansvarstagande.