Användningen av Aurora teleQ Video, både som förbokade samtal samt möjligheten att växla till video under ett pågående telefonsamtal, är en uppskattad funktion som används av allt fler.
Vi på Aurora Innovation har därför valt att satsa än mer på vår videolösning och kommer därför i slutet av 2022 att göra följande förbättringar.
Förbättringar i videotjänsten
Förbättrat användarflöde för patienterna
- Apparna tas bort. Ingen app behöver laddas ner, videosamtalet genomförs nu direkt i webbläsaren istället för i en app.
- Landningssidan (där patienten tidigare valde hur samtalet skulle genomföras) tas bort. Om ni använder e-legitimering kvarstår landningssidan för e-legitimering som tidigare.
Dessa två förändringar gör att när patienten klickar på länken så öppnas startsidan för videosamtalet direkt i en webbläsare.
Inför att patienten startar videosamtalet kan hen, precis som nu, välja kamera, högtalare och mikrofon. I detta läge ser även patienten om mikrofonen fungerar som den ska.
Förbättrat användarflöde för handläggarna
Precis som för patienterna är landningssidan borttagen och agenterna får också information om att mikrofonen fungerar som den ska.
Förändrat gränssnitt
Gränssnittet, dvs färg, former och ikoner är uppdaterat och följer nu än mer standardutseenden för videosamtal.
Säkerhet
Produktion av tjänsten för videosamtal kommer från och med nu ske i vår ordinarie driftmiljö i Sverige samt utan en underleverantör. Videosamtalen är precis som tidigare krypterade.
Genom att använda ordinarie driftmiljö erhåller Aurora teleQ video samma skydd och hantering inom EU/EEA som Aurora teleQ:s övriga tjänster.
Portar/Brandväggar
Eftersom det sker förändringar i IT-miljön påverkar det även vilka portar / brandväggar som måste vara öppna för att videosamtalet ska kunna genomföras. Se nedan för mer information.