Experthjälp online, säkerhet, kostnadsbesparingar och miljövänligt.
Detta är några av fördelarna när Försäkringskassan använder börja använda Vergics ‘Bokade webbmöten” i sina webbprocesser.
Bokade webbmöten gör att Försäkringskassan effektivare kan använda sina handläggare genom att erbjuda schemalagda onlinemöten. Man låter sina sina experter hantera frågor och känsliga ärenden över hela landet utan att resa samt i en säker miljö.
Detta förbättrar även medborgarnas upplevelse när man hanterar möten online och på deras villkor.
Hur fungerar det
- Varje typ av webbprocess har en kalender och varje kalender gör det möjligt för medborgaren att välja vilket språk de vill att experten ska prata. Kunderna kan också välja en tid som passar deras specifika livssituation och kan hantera bokningen själva.
- Organisationen erbjuder lediga tider och kopplar rätt kompetens till mötet.
- Under mötet (som är verifierat med BankID) kan handläggaren och medborgaren “Co-browsa”, fylla i webbformulär, dela dokument och välja mellan att kommunicera via röst, chatt eller video.
Sammanfattning
- Erbjud dina kunder bokade webbmöte med dina experter när det passar bäst för båda parter.
- Bättre tillgänglighet och kostnadsbesparingar när man går från fysiska möten till personliga digitala möten.
- Säkrare miljö än ett ”live” -möte.
- Att inte tvinga kunder att resa för ett bokat möte är bra för miljön och kundernas vardag.