Hem NYHETERIT-LÖSNING Hälsoindustrin kräver att vi hittar snabba sätt att leverera lösningar och återanvända tillämpningar och metoder

Hälsoindustrin kräver att vi hittar snabba sätt att leverera lösningar och återanvända tillämpningar och metoder

Publicerat av: Redaktionen

I denna intervju, som genomfördes i väntan på det kommande eventet ”Teknologiska framsteg inom hälso- och sjukvård – Digitala hälsolösningar”, planerad att äga rum den 11 juni, delar Toni Trpkovski, CTO för Seavus Scandinavia, och KirilGelevski, chef för Remotization sina åsikter och synpunkter genom att prata om de viktigaste trenderna inom vårdtekniken för tillfället, och hur Remotization hjälper till att leverera de önskade resultaten från Seavus sjukvårdsklienter.

Hälsoindustrin kräver att vi hittar snabba sätt att leverera lösningar och återanvända tillämpningar och metoder 3Anledningen till att organisera det kommande eventet, som Toni påpekar, är att dela insikt om vad som har setts som en förändring inom sjukvården – hur dynamiken förändras, i vilken riktning och varför. Diskussionens huvudämne är den växande användningen av telemedicin, vilket visar sig vara en nödvändighet och vilka nyckelfaktorer som leder till en ännu större efterfrågan.

Flera ämnen kommer att diskuteras vid det kommande eventet, varav en del rör: AI i hjärtat av sjukvårdssektorn, hur Artificial Intelligence kan anpassa hälso- och sjukvården, framtiden för digital hälsa med AI, NextGen sjukvård – gamification och bärbar teknik och diskussioner kring rollen av digitalisering på sjukhusen.

  • Vi kommer att prata om ökningen av on-demandbaserad hälso-och sjukvård, hur molnlösningar förändrar digitaliseringen inom sjukvården, varför vi idag ser AI som en del av nästan alla digitaliseringsinitiativ, och hur det påverkar dagens hälsovård, förklarar Toni.

Han tror att sjukvårdssektorn jobbar mycket snabbare inom alla områden när det gäller att införandet  och användande av teknologi.

  • ”Det expanderar så snabbt att det kräver att vi kontinuerligt hittar snabba sätt att leverera lösningar och återanvända metoder och tillämpningar ”, hävdar han.

Enligt honom, är de glada över att se förflyttningen från upptäckt och terapifokuserad strategi till en kontinuerlig och proaktiv vård, där patienter kontinuerligt involveras för att möjlighgöra tidiga upptäckter och förebyggande med hjälp av digitala system och teknik. Det öppnar för nya delar och möjligheter för ytterligare förbättringar och tillämpning av digitala lösningar samt anslutna och proaktiva tjänster från vårdgivare.

Kiril diskuterar vad framtiden för sjukvårdsindustrin rymmer och om sjukhuschefer ska investera i ny hälsoteknologi och lyfter fram: ”Om den digitala hälso-och sjukvården var på radaren som något oundvikligt och som kommer på lång sikt, har den pågående pandemin påskyndat takten fram till idag, för att inte säga nu! Vi ser den växande betydelsen av hälso- och sjukvård i människors tankesätt, och den nya normalen kommer att ge en mycket opartisk observation av hur vi utövar hälso- och sjukvård ”, och förklarar vidare att sjukvården behöver omorganisera sig för att möjliggöra kontinuitet och bibehålla kvaliteten på patientvård, mitt i pandemin.

  • Att bekämpa den nuvarande oron är bara möjlig med avancerad teknik och digitalisering inom sjukvården. Ett stort antal digitala vårdslösningar kommer att inkluderas i den dagliga driften på sjukhus och kliniker, vilket täcker upp för att minska regelbundna besök i deras lokaler, såsom on-demand hälsovård, onlinekonsultationer, e-hälsa, mHälsa, online examinationer, telehälsa, möjliggörande för virtuella hälsokontroller med mera , avslutar Kiril Gelevski.

De är båda överens om att möjligheten till att ha enkla kontroller och rekommendationer från tryggheten i ditt hem, genom att använda vardagsteknik, är ”en meningsfull vinst som samhället har fått”.

  • Detta gör det möjligt för patienter att få den information de behöver utan att behöva boka in och träffa en läkare. Dessutom kan de undersökas visuellt och prata med en specialist direkt. Detta är inte bara en ren bekvämlighet för patienterna utan gör även att specialister kan hjälpa fler patienter, förklarar Toni Trpkovski, CTO för Seavus Scandinavia.
Hälsoindustrin kräver att vi hittar snabba sätt att leverera lösningar och återanvända tillämpningar och metoder 4

Toni Trpkovski, CTO för Seavus Scandinavia

När det gäller så kallad remotization, eller möjlighet att arbeta från olika avlägsna platser, har Seavus praktiserat på det i mer än 20 år. Genom remotization arbetar Seavus handplockade team oförtrutet med att hjälpa kunder att förbli konkurrenskraftiga och övervinna uppkomna frågor.

Som chef för remotization på Seavus frågade vi Kiril hur detta tillvägagångssätt hjälper till att leverera de önskade resultaten från Seavus vårdsklienter och vad hemligheten med framgångsrik leverans för avlägsna team är. Han talar om att Seavus har mer än 20 år erfareneht av att leverera fläckfria tjänster genom fjärrarbete och att företaget har en stark förståelse för olika kulturer och hur man kan synkronisera sina behov.

  • Vår erfarenhet över flera vertikaler och teknologier gör det möjligt för våra konsulter att arbeta framgångsrikt och effektivt. För närvarande har vi flera pågående projekt inom vårdsindustrin som tillhandahåller så kallade full-stack-tjänster som mjukvaruutveckling, säkerhetsrelaterade frågor, molntjänster, hälsotillämpningar och AI inom sjukvård, förklarar Kiril.

Han beskriver hur Seavus distansplacerde team tränas för att arbeta tillsammans med en stor synergi inom både vardaliga arbetsvanor och kommunikation, samt hur väl de kompletterar varandra i det dagliga teamarbetet.

  • När det kommer till nya kunder är vi effektiva i vårt arbete från första dagen, särskilt gällande uppgifter som kräver teamarbete inom gruppen”, tillägger han.

Han talar om förmåner för FoU inom sjukvårdens ekosystem, outsourcade till distansplacerade team och betonar att Seavus har en omfattande meritlista av just framgångsrik outsourcing och så kallad nearshoring eller flytande/överförande en affärsverksamhet till ett närliggande land av  vårdkunder runt om i världen och att de levererar kvalitetstjänster.

  • Ur ett affärsperspektiv ger detta våra kunder möjlighet att utmana oss genom att låta vår kunskap och skickliga ingenjörer att arbeta på distans. Detta innebär att klienten kan överföra allt arbete som normlat utförs i deras lokaler till våra team och därigenom fokusera på deras kärnfunktioner, medan vi hanterar allt annat , säger Kiril.

Slutligen, vid det kommande eventet, kommer båda att ytterligare fördjupa sig i hur användningen av artificiell intelligens och big data i vårdapplikationer leder vägen mot att individualisera vården, skräddarsydda strategier och att förbättra patientupplevelsen!

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>