Holistic skapar nu digital hälsodestination genom ny hemsida och visuell identitet
Hem LIVSSTIL Holistic skapar nu digital hälsodestination genom ny hemsida och visuell identitet

Holistic skapar nu digital hälsodestination genom ny hemsida och visuell identitet

Publicerat av: Redaktionen

Hälsokostpionjären Holistic med över 20 år i branschen, tar nästa steg i sin tillväxtresa genom lansering av ny sajt samt uppdatering av varumärkets visuella identitet.

En av flera insatser bolaget vidtar nu för att skapa en ledande hälsodestination och fortsätta sitt arbete med att skapa en friskare och mer hälsosam värld.

Till hjälp har Holistic bland annat tagit prisbelönta designbyrån Grebban.

– Vi vill att fler konsumenter ska upptäcka Holistic och bli inspirerade till att förbättra sin hälsa. Därför har vi tillsammans med Grebban Design AB byggt en modern mobile first e-handelssida med kundresan som utgångspunkt för designutvecklingen. Vi gör detta som ett nästa steg i vår tillväxtsatsning där målet är att vara det självklara valet när det kommer till effektiva kosttillskott och hälsa i Sverige, säger Carl Rosang, vd Holistic Sweden AB.

Holistic som utsetts till ”Gasellföretag” flertal gånger har fokuserat på att optimera konsumentupplevelsen genom snabb laddningstid, AI-sökfunktion samt en ”frakt check-out” som möjliggör ”last mile delivery”. Allt detta för att skapa en skalbar, flexibel och global e-handelsupplevelse i toppklass. Samarbetspartnern för att genomföra denna digitala förändring, Grebban, var ett självklart val.

– Tillsammans med Holistic har vi nu skapat en helt ny och inspirerande e-handelsupplevelse. Vi är glada över att kunna meddela att projektet har lanserats nu i dagarna. Det har varit ett spännande samarbete och vi är mycket stolta över vad vi har skapat tillsammans, säger Anton Johansson, grundare och VD på Grebban Design AB.

Holistic skapar nu digital hälsodestination genom ny hemsida och visuell identitet

Carl Rosang, vd Holistic Sweden AB

Sedan 2022 har Holistic arbetat med en intern transformation. Arbetet har mynnat ut i ett stort antal nyckelrekryteringar, uppdaterade affärsplaner och effektiviseringar. Parallellt med lanseringen av ny webbsida har bolaget även investerat i nya IT-system från Centra och Business Central. För att finnas tillgänglig där konsumenten är har Holistic nu även breddat sin försäljningsdistribution till att nu finnas på samtliga apoteksaktörer i Sverige samt hos flertalet digitala återförsäljare.

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>