Med fem barn, sex barnbarn och ansvar för omkring 200 operationsbord har Getinges servicetekniker Peter Nietschmann inte många luckor i sin kalender.
Eftersom familjelivet och arbetsdagar på resande fot är hans två största passioner passar den här livsstilen honom perfekt.
Peter Nietschmann växte upp söder om Berlin i Tyskland. Efter att ha utbildat sig inom elektriska och pneumatiska system började han arbeta som servicetekniker och upptäckte snart att detta var ett idealiskt yrkesval för honom.
– Jag gillar förändring och att man aldrig vet exakt vad morgondagen för med sig. Nya utmaningar, nya människor varje dag. Vad mer kan man önska sig?
Hans huvudsakliga arbetsområde är Getinges operationsbord. Totalt sköter Peter servicen för omkring 200 operationsbord i och norr om Berlin.
– Genom att jag är specialiserad inom ett visst område och kan produkterna väl blir det enklare för mig att snabbt och korrekt hjälpa kunderna. Det gör mig alltid glad att höra att de uppskattar kvaliteten på våra operationsbord, säger Peter.
Peter brinner för att hjälpa sjukvårdspersonal att lösa problem och underlätta deras arbete.
– Efter många år i branschen känner jag kunderna och sjukhusen jag arbetar med väl. Jag arbetar helt självständigt och kan använda min erfarenhet för att göra rätt prioriteringar och se till att de får allt stöd de behöver för att utföra sitt fantastiska arbete i operationssalarna, säger han.