TCS tecknar partnerskap på sex år med London Marathon med ambitionen att göra evenemanget ännu mer tillgängligt och inkluderande.
Sedan tidigare är företaget titelsponsor av bland annat TCS Lidingöloppet
Tata Consultancy Services (TCS) har meddelat att företaget blir titelpartner för London Marathon från 2022.
TCS har varit teknikpartner till London Marathon sedan 2016 och kommer att fortsätta arbeta med den innovativa användningen av teknik i partnerskapet för att ytterligare förbättra maratonupplevelsen och främja en hälsosam livsstil.
TCS har utvecklat den officiella London Marathon-appen som gjorde det möjligt för både deltagare och åskådare att få en ännu bättre upplevelse av evenemanget. Appen uppdaterades under 2020 för att stödja deltagare i det första virtuella London Marathon. TCS planerar att använda digital innovation för att ytterligare förbättra upplevelsen av alla framtida tävlingar, som fortsatt kommer vara en hybrid av fysiska och virtuella evenemang. Ambition är i år att 50 000 löpare ska delta i det fysiska loppet och ytterligare 50 000 i det virtuella loppet.
TCS kontinuerliga engagemang i stora maratonlopp över hela världen och det nya partnerskapet är ytterligare ett bevis på företagets engagemang för hälsa och välmående för anställda, kunder och samhället i stort. TCS är sedan tidigare även engagerade i maratonlopp i New York, Singapore, Amsterdam och Mumbai. London Marathon blir det andra Abbott World Marathon Major där TCS är titelpartner, det fjärde där TCS är partner och dess sjunde titelpartnerskap globalt.
Tidigare i år meddelade TCS att titelsponsorskapet för både TCS Lidingöloppet och TCS Amsterdam Marathon förlängts med ytterligare tre, respektive fem år.