Ricky Farr har arbetat med service på Getinge i över 30 år.
Även om mycket har förändrats genom åren finns företagets själ och varumärkeslöfte, Passion For Life, kvar – och samma sak gäller för Ricky som gör allt för sina kunder.
Att bli servicetekniker inom medicinteknik var till en början inte något givet val för Ricky Farr. Det var en vän till honom – en radiolog – som föreslog att han skulle söka ett jobb som innebar arbete med medicinsk utrustning.
– Jag skrev inte på för den specifika rollen den gången, men vi hade ett bra samtal och två år senare ringde de tillbaka till mig om en annan tjänst. Det här var på ett företag som vid den tidpunkten mycket snart skulle komma att bli en del av Getinge, säger Ricky och ler.
I dag har han tillbringat inte mindre än 30 år som servicetekniker på Getinge; ett arbete som utförs i nära samarbete med kunderna.
– Jag bor i Belfast och de flesta av mina jobb utförs på sjukhus över hela Nordirland, även om det ibland kan vara mycket längre bort än så. Alla kunder känner mig väl, vi har skapat starka relationer genom åren och jag är alltid villig att göra det lilla extra för dem.
Han gillar variationen i jobbet, att vara ute på upp till tio olika sjukhus på en vecka och att ingen dag är den andra lik.
– Det finns naturligtvis alltid en plan på plats, men när man arbetar med service är det inte alltid möjligt att hålla fast vid den. Det krävs att man är väldigt flexibel och lyhörd. När medicinsk personal behöver någonting behöver de det snabbt för att kunna utföra sitt viktiga jobb.
Ricky har arbetat med många av Getinges lösningar, och har expertkompetens inom service och utbildning både när det gäller användning och teknik. Idag arbetar han främst med ventilatorer, anestesimaskiner, operationsbord, operationslampor och takförsörjda enheter.
– Jag är stolt över att finnas ute på fältet och representera våra lösningar som är kända för sin höga kvalitet. De spelar en stor roll genom att hjälpa sjukvårdspersonal rädda fler liv.
Under de senaste åren tycker Ricky att det har blivit alltmer uppenbart hur starkt Getinges varumärkeslöfte Passion For Life lyser igenom.
– Det känns viktigt att engagera sig för att lösa de utmaningar pandemin fört med sig inom vården, och att göra det tillsammans med kollegor och våra fantastiska kunder. De står bokstavligt talat i frontlinjen inför detta virus och gör allt i sin makt för att besegra det. Allt vi kan göra för att göra deras liv lättare under tiden är en del av den passionen.