Life Europe AB, Nordens ledande hälsokedja med 300 butiker och 700 000 medlemmar väljer Kvix AB (publ) som sin partner för digitala livesändningar inom området hälsa och välmående.
En viktig pusselbit i Kvix arbete med att uppnå sina målsättningar för 2022.
I en gemensam kampanj; #mylifechallange vill Life tillsammans med Kvix inspirera till goda livsval och bra vanor. Kampanjen ska motivera ett hållbart liv i rörelse och signalerar startskottet till ett förhoppningsvis långt samarbete med positiva effekter för bägge parter. ”Vi är väldigt stolta att kunna presentera detta samarbete med en stark partner som Life. Vi delar samma grundvärderingar inom hälsa och välmående, samtidigt tror vi att den inledande kampanjen kan hjälpa många människor att komma i gång med sin resa mot en hållbar livsstil.” säger Vlora Ramadani, marknadschef på Kvix.
Medlemmarna hos Life kommer alla att kunna ta del av utbudet hos Kvix, samtidigt som medlemmarna hos Kvix får ta del av Lifes stora utbud inom hälsokost, hudvård och träningstillbehör. ”Life väljer Kvix som samarbetspartner då formatet livesändningar är den digitala produkt som bäst återskapar upplevelsen av gemenskap, det möjliggör interaktion samt är autentiskt och ger en härlig här och nu-känsla. Vi ser Kvix som ett fint mervärde till vårt egna medlemsutbud.” säger Maria Ring, marknadschef på Life Europe. Kampanjen och samarbetet inleds i början av mars 2022.